• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ni med löneutmäting har ni fått hembesök oxå?

Segö

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
6 Maj 2020
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
2 månader efter löneutmätningen fick jag hembesök. Lite över 1 milljion i skulder. Det är en lotteri och ni kan aldrig vara lugnt.
Hur lång tid gick tills du fick löneutmätningen? Hade du bil/bostad?
Min skatteskuld har hamnat där på 200tkr och förfaller imorgon. Har arbete samt en litet företag sidan om.
Är så orolig, vet inte varifrån och när ska dom börja
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Hur lång tid gick tills du fick löneutmätningen? Hade du bil/bostad?
Min skatteskuld har hamnat där på 200tkr och förfaller imorgon. Har arbete samt en litet företag sidan om.
Är så orolig, vet inte varifrån och när ska dom börja
Om skulden regleras genom löneutmätning inom 12 månader så kommer inte förrättning för att eftersöka lösöre vara aktuellt.
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Har aldrig fått hembesök, men hänt att dem knackat på med delgivningar man inte skickat in i tid
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Ni som har löneutmätning. Fick ni allt digitalt? Blanketten där man ska redovisa sina inkomster/utgifter? Eller kom den på posten?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Den kan man fylla på nätet.
Jag vet. Det var inte det som var frågan

Skulle vilja veta när min arbetsgivare får den för jag vill gärna vara förberedd och vad jag förstår skickas den ut samtidigt som man själv får den skickad till sig.

Vill veta om den kommer till mig via kivra eller via post
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
86
Poäng
236
Jag vet. Det var inte det som var frågan

Skulle vilja veta när min arbetsgivare får den för jag vill gärna vara förberedd och vad jag förstår skickas den ut samtidigt som man själv får den skickad till sig.

Vill veta om den kommer till mig via kivra eller via post
Jag fick både kiva och post första gången jag skulle lämna uppgifter. Det var först när beslutet var fattat som det kom ett till mig och en kopia till arbetsgivaren. Jag minns ångesten när jag skulle berätta för arbetsgivaren jag hade en chefsposition med personalansvar för hundratals medarbetare men ingen brydde sig i slutändan och det stannade på ekonomiavdelningen och närmsta chef. Sa som det var spelmissbruk och att jag gått behandling. Va så skönt efteråt även om jag skämdes som en hund . Sen skickade dem varje år en ny inkomstförfrågan till arbetsgivaren men jag tror det beror på handläggaren vet inte hur det funkar idag var några år sen. Men när du släppt "bomben" kommer du må så mycket bättre
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 769
Mottagna reaktioner
1 756
Poäng
1 277
Jag vet. Det var inte det som var frågan

Skulle vilja veta när min arbetsgivare får den för jag vill gärna vara förberedd och vad jag förstår skickas den ut samtidigt som man själv får den skickad till sig.

Vill veta om den kommer till mig via kivra eller via post
Om du har en regelbunden inkomst än det inte troligt att din arbetsgivare får en förfrågan alls.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
556
Poäng
597
Jag fick både kiva och post första gången jag skulle lämna uppgifter. Det var först när beslutet var fattat som det kom ett till mig och en kopia till arbetsgivaren. Jag minns ångesten när jag skulle berätta för arbetsgivaren jag hade en chefsposition med personalansvar för hundratals medarbetare men ingen brydde sig i slutändan och det stannade på ekonomiavdelningen och närmsta chef. Sa som det var spelmissbruk och att jag gått behandling. Va så skönt efteråt även om jag skämdes som en hund . Sen skickade dem varje år en ny inkomstförfrågan till arbetsgivaren men jag tror det beror på handläggaren vet inte hur det funkar idag var några år sen. Men när du släppt "bomben" kommer du må så mycket bättre
Toppen, tack snälla för ditt svar. Då väntar jag p0 att det plingar till i Kivra. Ja, fasiken vad pinsamt det ska bli när det landar hos arbetsgivaren.. Men det är som sagt ganska många som är eller har vart hos kf, fler lär det bli så är väl kanske inget som chockerar egentligen kanske.

Jag har ju också tidigare arbetat med löner, aldrig ens tänkt närmare på det när jag sett någon som det ska dras för
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp