- Meddelanden
- 336
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 207
Desto bättre för mig.Då kan jag inte ta deras hutlösa lån igen.Det finns ju bättre aktörer på marknaden.Varit spärrad över 1 år nu på lumify efter inkasso. Dom säger att deras datasystem avgör när spärrningen försvinner. Kan ta flera år.
- Meddelanden
- 336
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 207
Ingen missbrukad kredit.1500 de första 6 månaderna,sen ny bedömning.fick du någon missbrukad kredit eller något när du släppte till inkasso? Och sedan vad var månadsbeloppet hos inkasso?
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
Hur mycket var du skyldig?Ingen missbrukad kredit.1500 de första 6 månaderna,sen ny bedömning.
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
TackJag hade 40.000 hos inkasso Gothia, fick 1500 k mån. Men betalade av hela skulden efter 3 mån
- Meddelanden
- 1 336
- Mottagna reaktioner
- 885
- Poäng
- 717
Räntan är katastrofal.Har skulder blivit mycket större under dessa 3
- Meddelanden
- 336
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 207
Ja definitivt.Räntan är katastrofal.
- Meddelanden
- 94
- Mottagna reaktioner
- 15
- Poäng
- 62
Efter 2 år fick jag låna igen. Dock det lägsta beloppet 2000:-. Betalade tillbaka i tid, hela beloppet 2 månader. Ansökte igen om 2000:-, blev då nekad? Trots inga andra förfrågningar osv.Ja definitivt.
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
Kredifi står det org.nr.-motsvarar det bank giro eller har de samma bank-giro som lumify, vet någon?Men jag kan inte hitta BG eller ocr nummer varken hos kredifi eller viaconto-måste man ringa dem?
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
- Meddelanden
- 119
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 62
Hej!
Kreditavtal: Datum: 2022.12.22
Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet inte kommit oss tillhanda senast på förfallodatum kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig samt en betalningsanmärkning.
För att slutbetala ber vi dig kontakta oss för dagsaktuell skuld då vi beräknar dröjsmålsränta på det förfallna beloppet fram till dess att betalningen mottagits. Slå en signal till oss på Tel: 08 12 40 00 40. Har du nyligen betalat så kan du bortse från detta kravbrev.
fick detta från credifi. Är det inkassokrav? Det kom från deras egna inkasso@credifi bara att betala direkt? Är lite över 20 dagar sen med denna
Kreditavtal: Datum: 2022.12.22
Vi har försökt komma i kontakt med dig pga utebliven återbetalning av din kredit hos oss. Om full betalning eller invändning mot kravet inte kommit oss tillhanda senast på förfallodatum kan vi komma att vidta rättsliga åtgärder gentemot dig, såsom att inge en ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten. Detta kan medföra ytterligare kostnader för dig samt en betalningsanmärkning.
För att slutbetala ber vi dig kontakta oss för dagsaktuell skuld då vi beräknar dröjsmålsränta på det förfallna beloppet fram till dess att betalningen mottagits. Slå en signal till oss på Tel: 08 12 40 00 40. Har du nyligen betalat så kan du bortse från detta kravbrev.
fick detta från credifi. Är det inkassokrav? Det kom från deras egna inkasso@credifi bara att betala direkt? Är lite över 20 dagar sen med denna
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
Jag ringde dem och fick ingen bg, de säger att den andra banken ska kontakta dem för att få nödvändiga uppgifter???Du ska maila credifi och säga någon annan bank ska betala in då får du deras bg
- Meddelanden
- 119
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 62
Kan kolla efter jobbet sedan vilket bg dom har för dom skicka det till migJag ringde dem och fick ingen bg, de säger att den andra banken ska kontakta dem för att få nödvändiga uppgifter???
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
Tack Kalle. Undrar varför skickade inte de till mig.Kan kolla efter jobbet sedan vilket bg dom har för dom skicka det till mig
Vågar man betala direkt till det här bankgirot om man har en skuld på Credifi men inte kan betala via mina sidor av olika anledningar?
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Ja det kan du. Jag använde det bankgirot och gick jätte bra.Vågar man betala direkt till det här bankgirot om man har en skuld på Credifi men inte kan betala via mina sidor av olika anledningar?
- Meddelanden
- 119
- Mottagna reaktioner
- 11
- Poäng
- 62
Dom har väl inte samma bankgiro?Ja det kan du. Jag använde det bankgirot och gick jätte bra.
- Meddelanden
- 1 394
- Mottagna reaktioner
- 590
- Poäng
- 597
Mig svarade de (jag ringde) att det INTE är samma bankgiro.Dom har väl inte samma bankgiro?
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Jag använde iaf lumifys bankgiro för att slutbetala Credifi och fick Mail dagen efter att mitt lån var slutbetald.Dom har väl inte samma bankgiro?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.