• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Ni som har lån hos ONEA,har lite frågor.

trullan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Oktober 2013
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Är onea o vivus samma företag?
Har vivus o onea likadana villkor? Dvs hos vivus måste man förlänga sitt lån nästan upp till ett år innan avbetalnings plan...är onea likadana elr kan man betala månadsvis?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Det är en myt att man måste förlänga i ett år innan avbetalningsplan, på sistone verkar de även mjuknat när det gäller planer på längre tid än 6 månader.
 

trullan

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Oktober 2013
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick inge avbetalningsplans hos vivus förut fast jag hade förlängt åtta månader...efter ett år blev de avbetalnings plan..men kanske anorlunda nu:)


Men har onea samma stuk som vivus att om man lånar där äre o betala tebax direkt elr förlänga?
 

Yoyo

V.I.P
Poäng: 112
Blev medlem
24 September 2013
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
Vivus inkasso ska man prata med ang avbet plan om lånet går så långt. De frågar en nu vad man själv känner att man kan betala av, inte på hur många månader. Tycker de e bra o göra med:)
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Hej jag fick avbetalningsplan 1000 kronor i månaden hade lånat maxbelopp hos Vivus hade inte gjort någon förlängning. Inväntar inkassokrav hos Onea vet inte hur det blir där.. De har ju 4finance båda så borde inte skilja så mycket.
 

hopo

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 November 2013
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
17
Poäng
62
Talade med 4finance inkasso idag har ett onealån som jag inte har kunnat betala på i 4 månader. Trodde inte att jag skulle kunna få till en bra avbetalningsplan, men det fick jag. Kommer att få betala 500 maj juni sen 1000 augusti till mars då ska vi höras igen för att se hur vi ska lägga upp resten. Fick det räntefritt med
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Hur lade du upp det i samtalet?
Sa du tex att du vill ha det räntefritt?
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Va bra! :) jag fick ett likadant på Vivus.. Har ett lån på 9000 och betalar 600 i månaden.
 

xerxex

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 April 2015
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Talade med 4finance inkasso idag har ett onealån som jag inte har kunnat betala på i 4 månader. Trodde inte att jag skulle kunna få till en bra avbetalningsplan, men det fick jag. Kommer att få betala 500 maj juni sen 1000 augusti till mars då ska vi höras igen för att se hur vi ska lägga upp resten. Fick det räntefritt med

Var detta efter att du betalat ett antal förlängningsavgifter eller?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp