• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Nordax och slutbetalning lån

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Alltså måste bara skriva av mig och kanske bra för andra att veta:

Fått samlingslån beviljad hos Resursbank, nu pågår det sista med fullmakt för att de skall lösa mitt Nordax lån. Helt underbart.

Nordax räddade min ekonomi tidigt i våras men usch vad det har kostat.
Lånet var på 350 000kr. Betalat 5634kr/m sedan mars månad; totalt blir det 39361 kr.
Idag fick jag besked att jag behöver betala 353196 kr för att slutlösa lånet.....

Fattar nada. Visst det är ett annuitetslån men WTF? när jag senast kollade hade jag amorterat 3000kr och det är väl ok. Men nu åker man på strafavgift eller nåt.
Enligt kundtjänst var det rätt....
Det var verkligen sista gången.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Tror BN tex jobbar på samma sätt. Oavsett hur mycket man betalar så minskar inte skulden. Jävla patraskbolag.
 

SkuldRune

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Oktober 2021
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Gissar helt enkelt att du inte läst igenom villkoren innan du tog lånet? Att bara ha amorterat 3000 kr efter betalningar om 39000 kr är riktigt illa (och borde knappt få vara tillåtet) men det lär ha stått i villkoren och således varit något som du själv godkänt.

Har du inte möjlighet att amortera extra utan att det kostar något? Isåfall vore det kanske en idé att låna från Resurs bank för att själv pytsa in större belopp varje månad istället för att lösa det direkt.

Lärdomen till dig, och andra, borde alltid vara att ha koll på vad man ska betala och hur länge för då slipper man överraskningar av denna sort.

Se det som läropengar och förhoppningsvis sparar du mycket pengar genom att ha lånet hos Resurs istället.
 

Nikke55

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2020
Meddelanden
111
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Fick skuldfinansieting hos svea ekonomi 2018 med en ränta på 12.95%. Lånet var på 405.000. Betalade varje månad ca 5000 kr och när Nordea räddade mig med att ta över lånet till en ränta på 3.95% nu i augusti så fick jag betala in 397 964 kronor. Har på två månader amorterat mer på Nordea lånet än vad jag gjorde på svea lånet på typ 3 år. Det blev en riktigt dyr läxa jag aldrig kommer göra om
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Gissar helt enkelt att du inte läst igenom villkoren innan du tog lånet? Att bara ha amorterat 3000 kr efter betalningar om 39000 kr är riktigt illa (och borde knappt få vara tillåtet) men det lär ha stått i villkoren och således varit något som du själv godkänt.

Har du inte möjlighet att amortera extra utan att det kostar något? Isåfall vore det kanske en idé att låna från Resurs bank för att själv pytsa in större belopp varje månad istället för att lösa det direkt.

Lärdomen till dig, och andra, borde alltid vara att ha koll på vad man ska betala och hur länge för då slipper man överraskningar av denna sort.

Se det som läropengar och förhoppningsvis sparar du mycket pengar genom att ha lånet hos Resurs istället.
Inte min tråd men blev nyfiken på vad du menade med att inte lösa lånet direkt utan amortera extra varje månad istället?
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 239
Mottagna reaktioner
400
Poäng
557
Fick också precis lån av Resurs bank! Så jäkla klockrent. Plus att nu när jag ringde Bigbank för att betala in lån så sänkte dom ner räntan med 4%!! Klockren dag! Dock vill jag fråga om Fullmakten från Resurs kommer skriftligt?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Gissar helt enkelt att du inte läst igenom villkoren innan du tog lånet? Att bara ha amorterat 3000 kr efter betalningar om 39000 kr är riktigt illa (och borde knappt få vara tillåtet) men det lär ha stått i villkoren och således varit något som du själv godkänt.

Har du inte möjlighet att amortera extra utan att det kostar något? Isåfall vore det kanske en idé att låna från Resurs bank för att själv pytsa in större belopp varje månad istället för att lösa det direkt.

Lärdomen till dig, och andra, borde alltid vara att ha koll på vad man ska betala och hur länge för då slipper man överraskningar av denna sort.

Se det som läropengar och förhoppningsvis sparar du mycket pengar genom att ha lånet hos Resurs istället.
Hej, alltså jag kommer att lösa Nordax helt och visste att det var ett annuitetslån.
Så amorteringen är mkt låg i början av låneperioden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp