• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

NORDEA samlade lån utan säkerhet mer än 600.000kr

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Intressant detta.

Kommer efter mycket blod, svett och tårar ha kring 800K skuld i slutet av detta året med endast 2 lån istället för 20. Skulle vara skönt för framtiden att ha allt i ett enda så man slipper.

Däremot står man som ung utan bostad som säkerhet, precis börjat tjäna tjänstepension så bara knappt 20K. Inkomst på kring 380-400K detta året förmodligen. Inte så mycket att locka med om jag inte skulle få en jäkla förhöjning på jobbet. :facejoy: Är medveten om att kalpen är en stor del av det men känns som att man lär ha ganska bra förutsättningar för att de ens ska vilja se över ens ansökan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Intressant detta.

Kommer efter mycket blod, svett och tårar ha kring 800K skuld i slutet av detta året med endast 2 lån istället för 20. Skulle vara skönt för framtiden att ha allt i ett enda så man slipper.

Däremot står man som ung utan bostad som säkerhet, precis börjat tjäna tjänstepension så bara knappt 20K. Inkomst på kring 380-400K detta året förmodligen. Inte så mycket att locka med om jag inte skulle få en jäkla förhöjning på jobbet. :facejoy: Är medveten om att kalpen är en stor del av det men känns som att man lär ha ganska bra förutsättningar för att de ens ska vilja se över ens ansökan.
Fantastiskt jobbat och håller med kring dina tankar gällande detta om man t ex inte har bostad som säkerhet och inte tjänat ihop tjänstepension att flytta. Bra inlägg
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Till TS, alla svar hittar man inte genom att söka bankernas hemsidor. Jag och flera med mig svarade på den andra tråden. Erbjudande jag fick var på 1.1 miljoner men behövde inte den sista 50k. Så det blev 1,05 miljoner. KALP måste gå ihop annars funkar det inte.

Ok. Jag ser din resa i en annan tråd från igår men är nyfiken om det första steget: har du ringt, förklarat och bokat in en tid och blev uppringd samt om hela mötet gick under ett eller flera samtal?
Det finns något som är ”attraktivt” när man ansöker ett stort lån och det blev ”flytta pension” till Nordea, och det var det va jag menade också. Banken har fått något i händerna i förväg. Inte bara en månadslön.
Men intressant resa. Har du skrivit den detaljerad nånstans så tacksam om du kopiera/klistra in
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Jag ringde till banken. Berättade min lön, min totala skuldbörda och hur mycket jag skulle spara om jag fick allt samlat hos dom. Banken fick inget av mig i ”gengäld”. Däremot så pratade vi om att eftersom jag kom ner så mycket i månadskostnad på att få allt samlat hos dom så kunde jag starta ett sparande hos dom. Men det var inget villkor. Med det sagt så förstår jag självklart att alla inte får stora samlingslån beviljade, utan det handlar också mycket om vem man får prata med och hur stor risk dom vill ta.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Jag ringde till banken. Berättade min lön, min totala skuldbörda och hur mycket jag skulle spara om jag fick allt samlat hos dom. Banken fick inget av mig i ”gengäld”. Däremot så pratade vi om att eftersom jag kom ner så mycket i månadskostnad på att få allt samlat hos dom så kunde jag starta ett sparande hos dom. Men det var inget villkor. Med det sagt så förstår jag självklart att alla inte får stora samlingslån beviljade, utan det handlar också mycket om vem man får prata med och hur stor risk dom vill ta.

Ok tack. Får man fråga vad hade du för årsinkomst då? Om du har eller om de har frågat att flytta pensioner till dem.
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
154
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Årsinkomst 576k. Inga pensioner flyttade.
Hej!
måste bara fråga för jag fick för mig ja läste en tråd från dig innan om detta men att du hade ca 900 000 i årsinkomst ?
kan minnas fel men ville ändå fråga , ska eventuellt själv ge mig på detta i framtiden så skönt o veta lite förutsättningar för andra :)
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Hej!
måste bara fråga för jag fick för mig ja läste en tråd från dig innan om detta men att du hade ca 900 000 i årsinkomst ?
kan minnas fel men ville ändå fråga , ska eventuellt själv ge mig på detta i framtiden så skönt o veta lite förutsättningar för andra :)
Tjena Dennis! Det stämmer!
Hade vid tillfället jag sökte cirka 920k i årsinkomst men då jag körde 2 jobb så informerade jag banken om att jag endast skulle ha ena jobbet kvar och dom gjorde kalkylen utifrån en lön. Och det funkade ändå :)
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Andra som har samlat/fått ett större lån från Nordea?
 

kobalamin1234

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Någon som vet om det går att flytta den "allmänna pensionen" för att kunna bli förmånskund hos Nordea?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp