Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Northmill, 15 september 2020.

1. 2pac

2pac V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 657

Mottagna gillanden:
    728
    Trofépoäng:
    657
    grejen är många är överskuldsatta (högre belåning än sin årsinkomst) och har kanske inte haft bästa upplevelse rörande era kontokrediter.

jag kommer i varje fall inte våga på mig en ansökan på er om ni inte kan svara på huruvida det godkänns eller inte.

2. 2pac

2pac V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 657

Mottagna gillanden:
    728
    Trofépoäng:
    657
    Hur funkar det om man spärrat sig hos era kontokrediter pga spelmissbruk? Kan man fortfarande söka detta lån?

3. Högbelånad

Högbelånad Kunnig medlem - Trofépoäng: 297

Mottagna gillanden:
    145
    Trofépoäng:
    297
    Inte heller värt med bra förutsättningar att söka om ni endast sänker marginellt.

Det här känns mer som billig marknadsföring än att ni vill ge ytterligare information.

4. Northmill

Northmill Aktiv medlem - Trofépoäng: 91

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    91
    Hej igen,

Jag förstår att ni vill ha så detaljerade svar som möjligt, och jag önskar att jag kunde ge er detta. Men ni förstår säkert att det inte är helt okomplicerat.
    Men ska ge mig på att försöka besvara ett par av frågorna jag fångade upp på bästa möjliga sätt.

- Om man sedan tidigare har misskötta krediter inom Northmill, så kan det påverka utfallet av en ansökan negativt

- Skuldsättningsgrad är en parameter i vår kreditbedömning. Så ja, har man (enligt vår bedömning) för mycket lån kontra sin inkomst, så kan det påverka utfallet negativt

- Har man spärrat sig av någon anledning för att göra uttag eller liknande på våra tidigare varumärken, så behöver det inte vara ett hinder. Detta då vi på den här produkten inte ger ut några nya pengar utan endast sänker räntenivån på befintliga krediter.

- När man har flera olika krediter så får man själv valmöjligheten att designa sitt eget erbjudande i flödet. Där kan du välja att lösa endast ett lån, några av lånen eller samtliga lån till ett och samma lån hos oss med en ny sänkt räntenivå. Det som man föredrar själv helt enkelt. Man har också stora möjligheter att välja återbetalningstid på det nya lånet, till den nivå man själv föredrar. Dock ska man ju alltid ha i åtanke att om man förlänger sin återbetalningstid jämfört med sin nuvarande, så påverkar det den totala kostnaden för lånet.

- Någon skrev att det här var som Lendo. Nja, Lendo är ju en låneförmedlare (de ger alltså inte ut egna krediter), således kan de inte på förhand garantera dig en sänkt ränta. De kan bara samla in erbjudanden från långivarna som finns i deras panel och presentera för dig. I nuläget finns inte Reduce med hos någon låneförmedlare, så man kan alltså inte få vårt erbjudande via en låneförmedlare. Och även om du har gått via en låneförmedlare, och tagit det bästa alternativet, så kan du komma till oss efteråt och vi kommer sänka den räntan ytterligare (under förutsättning att man uppfyller de villkor som finns i första inlägget).

Vad gäller huruvida nytänkande det här är eller ej, är inte upp till mig att bedöma. Alla får givetvis ha sin åsikt om detta. Kan bara konstatera att vi är oerhört stolta och nöjda med att kunna erbjuda alla som (återigen) uppfyller villkoren och förutsättningarna som jag berättade om i första inlägget sänkt ränta på ett nuvarande lån. Oavsett om du har 3% i ränta eller 25% idag. Så kommer vi sänka din ränta. Om någon annan långivare erbjuder detta, så får ni gärna tipsa mig :)

Hoppas ni har en fortsatt bra dag!

Hälsningar
    Simon

5. bihslk

bihslk Viktig medlem - Trofépoäng: 91

Mottagna gillanden:
    24
    Trofépoäng:
    91
    Det här med att testa om man kan få sänkt ränta gör det bara värre ännu en UC förfrågan som ligger i 1 år. Känns inte alls rätt

6. Northmill

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    91
    Hej,

Den enda osäkra förutsättningen är ju om du klarar vår kreditprövning eller ej. Gör du det, och har ett befintligt lån (utifrån förutsättningarna du kan läsa dig till via länken i första inlägget). Då kommer du garanterat få sänkt ränta. Men det är klart, om du är osäker på din kreditvärdighet i dagsläget. Då finns ju en risk att du inte kommer bli beviljad.

Trevlig kväll!
    Simon

7. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 837 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    8 742
    Trofépoäng:
    5 837
    Vad krävs för att klara kreditprövningen, kan man få en hum om UC-betyg ni kräver?

8. Nooz

Nooz Medlem - Trofépoäng: 36

Mottagna gillanden:
    12
    Trofépoäng:
    36
    Lite nyfiken här nu, hur bekräftar ni kundens aktuella ränta?

Jag står själv med ett lån och bättre uc score då det lånet togs och tänkte se om jag kan förbättra den ytterligare snart.

9. Northmill

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    91
    Hej igen,

- Terry jag önskar jag kunde säga exakta nivåer, men det kan jag tyvärr inte då det är ur ett konkurrensperspektiv känslig information. Det jag kan säga är att vi försöker vara så inkluderande vi bara kan.
    - Nooz vi kan komma att be dig skicka in en bild på den/de fakturor som du avser att lösa, där ränta framgår.

Trevlig helg allesammans!

Hälsningar
    Simon

10. Zeroline

Zeroline Kunnig medlem - Trofépoäng: 137

Mottagna gillanden:
    36
    Trofépoäng:
    137
    Jag kan bara tala om egna erfarenheter när det gäller de krediter ni haft innan och den är inte positiv trots alla uppnådda krav så blev jag nekad även när jag hade ”god” ekonomi utan anmärkningar. Så jag personligen hade aldrig någonsin slösat en UC förfrågan om man inte kan ge ett hum om vad som behövs för score.

För övrigt tycker jag det är skit rent utav sagt att bolagen inte är tydligare med detta. Visst konkurrensen är stor men då får man som i alla andra branscher minska marginalerna för att sticka ut.

Last edited: 18 september 2020
    IHope gillar detta.

Dela sidan