Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Northmill Bank - Vi garanterar dig sänkt ränta*

Jag har 800,000 ca i årsinkomst. Ca 100,000 underskott. Blanco på strax under miljonen. Inga anmärkningar eller annat konstigt. Fast anställd och inga barn, billig hyra, bott länge samma adress. Kalkylen går ihop.

Blev avslag.

Tänkte det ger er andra en hint i alla fall.

Var själv skeptisk mot Northmill här från tidigare erfarenheter. Men hade 18 nytagna FF och 12,92 riskprognos där jag skulle behövt vänta 11,5 månad för att Söka vettigt lån. Fick precis 50 000 beviljat med garanterat sänkt ränta så kan med detta betala av ett kreditkort, klarna men även ett lån med 6% ränta. Skickat in kopia på fakturor. Återkommer imorgon med bekräftelse på om det verkligen gick. Kändes orimligt att sänka mina räntor , där snittet lån på 10% ränta med så dålig uc men vi hoppas det går vägen

Jag har 800,000 ca i årsinkomst. Ca 100,000 underskott. Blanco på strax under miljonen. Inga anmärkningar eller annat konstigt. Fast anställd och inga barn, billig hyra, bott länge samma adress. Kalkylen går ihop.

Blev avslag.

Tänkte det ger er andra en hint i alla fall.
Hörde du dig för med northmill innan du sökte? Om dom tyckte du hade goda chanser?

Var själv skeptisk mot Northmill här från tidigare erfarenheter. Men hade 18 nytagna FF och 12,92 riskprognos där jag skulle behövt vänta 11,5 månad för att Söka vettigt lån. Fick precis 50 000 beviljat med garanterat sänkt ränta så kan med detta betala av ett kreditkort, klarna men även ett lån med 6% ränta. Skickat in kopia på fakturor. Återkommer imorgon med bekräftelse på om det verkligen gick. Kändes orimligt att sänka mina räntor , där snittet lån på 10% ränta med så dålig uc men vi hoppas det går vägen
Inkomst? Blanco?

Om man har en 2 år gammal missbrukad kredit hos annan långivare men i övrigt bra Uc mm. Är man då körd hos er med lån eller?

Hur ser ni på överbelånad jämfört med inkomst? Hade behövt sänka mina räntekostnader.

Hur ser ni på överbelånad jämfört med inkomst? Hade behövt sänka mina räntekostnader.

Jag ringde häromdagen och lämnade mina förutsättningar som de flesta av er här känner till. Blev avrådd att söka för närvarande. Fick ingen gräns eller så utan efter lite påtryckning bara att jag borde fortsätta amortera och komma tillbaka när skulderna minskat.

Kommer inte söka hos denna aktör förrän jag är under min årsinkomst i skulder - det är min känsla för egen del men absolut ingenting jag vet. Tills dess har jag förhoppningsvis redan förhandlat ned mina räntor ännu mer också.

Dessa ringde mig idag och gjorde reklam för sin tjänst, tackade nej denna gång. Har hyfsade räntor på mina lån nu och de som jag eventuellt skulle vilja samla när min UC är bättre kan jag ju lika gärna samla via Lendo. Vore ju dumt om man har tex 14% ränta på ett lån, Northmill garanterar sänkt ränta och vrider ner till 12% men via Lendo kanske nån hade erbjudit 5%, men då har man dragit på sig en fråga och UC betyget försämrats redan.
Tjänsten i sig hade varit bättre om den ingick i nån av låneförmedlarna så man slipper fråga på två ställen för att hitta bästa dealen.

Hej igen allesammans!

Varpe: Förstår ditt resonemang, men som jag tidigare nämnt, så kan du gå till tex. Lendo och sen till oss och få ännu lägre ränta efter det. Visst, du "offrar" ju då 2st UC förfrågningar, men har då också säkerställt en så låg ränta som det i princip bara går på marknaden, utifrån ditt resonemang. Så kan ju vara värt det.
Förstår även ditt resonemang kring att det skulle vara att föredra att produkten fanns med hos låneförmedlare. Men du får tänka på att låneförmedlare tar (i vårt tycke) väldigt bra betalt för ett förmedlat lån, vilket ju såklart påverkar marginalerna, och i slutändan gör att man kanske inte kan konkurrera lika lågt med räntenivåerna.

Trevlig kväll!
Simon

Snabb fråga: Reduce räknas det som en kredit eller ett lån hos UC?

Hur påverkar det en ansökan om man är befintlig kund hos era andra varumärken men har alltid skött sina betalningar.

Ser ansökan på reduce det som negativt att vara befintlig kund?

Hejsan,

Om du har god historik så är det inget som påverkar negativt.

Allt gott,
Simon

Har ni någon gräns på hur låg räntan kan bli?

Såvida man uppfyller samtliga villkor (som du kan läsa om i första inlägget genom att klicka dig vidare) så kommer vi sänka räntan, så länge man har en ränta på ett enligt villkoren godkänt lån, finns alltså ingen undre gräns.

Men låt säga att en kund har en ränta på 15.1% - om personen uppfyller era krav så kan ni i princip då sänka till 14.9% för att ni ska uppfylla er del utav avtalet?

Lägger ni er strax under eller kan den kunden då få en ränta på säg 4%?

Såvida man uppfyller samtliga villkor (som du kan läsa om i första inlägget genom att klicka dig vidare) så kommer vi sänka räntan, så länge man har en ränta på ett enligt villkoren godkänt lån, finns alltså ingen undre gräns.

Om jag har ett lån på 2,95 % genom Nordnet enbart och söker genom er. Sänker ni räntan då förutsatt att jag är kreditvärdig? Ja eller nej?

Ger ni avslag för att man inte är en lika lönsam kund och skyller på kreditvärdighet eller diverse saker?

Om jag har ett lån på 2,95 % genom Nordnet enbart och söker genom er. Sänker ni räntan då förutsatt att jag är kreditvärdig? Ja eller nej?

Ger ni avslag för att man inte är en lika lönsam kund och skyller på kreditvärdighet eller diverse saker?

min tolkning av era villkor är att ni ska sänka räntan på sådant lån, tolkar jag det rätt?

Hej på er,

Så länge ditt lån är enligt villkoren (finnes via första inlägget i tråden), och så länge du går igenom vår kreditprocess, så ja då kommer vi sänka din ränta på det lånet.
Och nej, det tas inte hänsyn till lönsamhet i vår kreditbedömning.

Trevlig helg på er!

Simon
Northmill Bank

Jag sökte en konto kredit som blev beviljad och efter samtal med northmill blev jag erbjuden att sänka min ränta på mina lån med samma uc som blev tagen på kontokrediten och denna uc var giltig 30 dagar ,,,, var tvungen att skicka in papper som styrkte mina lån jag ville lösa och vilken ränta jag hade där ,,,fick sänkning med 11% på mitt ena lån o 5 % på mitt andra,,,båda lånen blev 1 ,,,är kanon nöjd med hur snabbt allt gick och räntan jag lyckades få :)

Hur mycket är din totala skuldsättning?
Jag sökte en konto kredit som blev beviljad och efter samtal med northmill blev jag erbjuden att sänka min ränta på mina lån med samma uc som blev tagen på kontokrediten och denna uc var giltig 30 dagar ,,,, var tvungen att skicka in papper som styrkte mina lån jag ville lösa och vilken ränta jag hade där ,,,fick sänkning med 11% på mitt ena lån o 5 % på mitt andra,,,båda lånen blev 1 ,,,är kanon nöjd med hur snabbt allt gick och räntan jag lyckades få :)

Om man gör en ansökan via Lendo som ni samarbetar med. Kan man sedan använda den UCn för att direkt kontakta er gällande ansökning av er kredit?

Lendo finns ni ju - så vad erbjuder ni nu via Lendo? Jag fick avslag på lendo, men vissa banker inte ens kolla på min UC (bland annat Northmill)

Hejsan,

Vi finns i dagsläget inte i Lendos panel. Mest troligt kommer vi dock inom kort att kunna erbjuda vår kontokredit och ett privatlån via Lendo. Däremot inte Reduce, som den här tråden handlar om.

Allt gott,
Simon

När hamnar ni hos Lendo?

Hejsan,

Beklagar att svar på din fråga har fått vänta Terry_. Northmills kontokredit kommer inom de närmaste veckorna att finnas när man ansöker via Lendo, privatlånet kommer även att finnas på Lendos panel strax därefter.

Men som sagt, Reduce är en tjänst som enbart erbjuds via vår egen hemsida och för tillfället så är det enda sättet man kan ta del av just den unika tjänsten.

Är det någon mer som hunnit testa att sänka sin ränta med Reduce ännu och kan dela med sig av sin upplevelse? Vore väldigt kul att höra!

Framöver så är det jag, Eric, som kommer svara på de flesta av era frågor och funderingar!

Ha en trevlig kväll!

Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank

Vad är maxbeloppet på er kontokredit respektive privatlån?

Hejsan,

Beklagar att svar på din fråga har fått vänta Terry_. Northmills kontokredit kommer inom de närmaste veckorna att finnas när man ansöker via Lendo, privatlånet kommer även att finnas på Lendos panel strax därefter.

Men som sagt, Reduce är en tjänst som enbart erbjuds via vår egen hemsida och för tillfället så är det enda sättet man kan ta del av just den unika tjänsten.

Är det någon mer som hunnit testa att sänka sin ränta med Reduce ännu och kan dela med sig av sin upplevelse? Vore väldigt kul att höra!

Framöver så är det jag, Eric, som kommer svara på de flesta av era frågor och funderingar!

Ha en trevlig kväll!

Med vänliga hälsningar,
Eric på Northmill Bank

Sökte 300.000 på reduce, 2% på uc, 0 förfrågningar. Lön strax under 450.0000 och synliga lån på 850.000 hos UC. Befintlig kund var jag på ett par av era andra varumärken och skött alla betalningar där. Kreditvärdighet på creditsafe: hög (score 82/100)

Nekad, sedan sökte jag på advisa och då fick jag några erbjudanden. Så kan inte uttala mig annat än att ni har högre krav än många andra banker.

Vågar man ansöka med 22% risk på uc hos dem? Annars planen är väntar till juli 2021 när har jag kvar bara 3ff hoppas min risk kommer och bli under 2% övrigt är ganska ok 300 000 inkomst och har Tvtjänst sedan 2017, synlig lån på UC ligger på 200 000kr.

Hejsan,

Vi finns i dagsläget inte i Lendos panel. Mest troligt kommer vi dock inom kort att kunna erbjuda vår kontokredit och ett privatlån via Lendo. Däremot inte Reduce, som den här tråden handlar om.

Allt gott,
Simon
Konstigt att det stod på Lendo.se (förut iallafall)
Man litar ju på att det är sant då.

Är ni med på en annan låneförmedlare?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp