• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nu är goda råd dyra - Hur mycket förstör ett nytt lån?!

Gnetaren

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
9 Augusti 2018
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
177
Poäng
347
Jag vet inte hur det är med kriminella, har aldrig vare sig varit utsatt eller umgåtts med några , men , rent logiskt skulle jag nog säga att du får nog räkna med att du inte kan bli av med dem någonsin, efter att du betalt hela skulden kommer det komma krav på "obetalda" räntor och därefter beskyddarverksamhet (utpressning...) ? Så jag säger ducka!!! Ju större problem de tror att du har, desto större chans att du slipper dem efter att du betalt tillbaka. (tror jag,,)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Matteus

Gäst
Poäng: 0
Förstår att kriminella inte ger sig och att det i princip innebär skyddad identitet, ett liv på flykt m.m om man går till polisen, men vad är alternativet? Ta lån på lån för att betala dem, slutar med att livet i vilket fall är förstört med miljontals kr i lån och räntor?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Till saken hör dock att jag vet och har garantier på att efter skulden är återbetalat är jag free. Anledningen till detta är eftersom att dessa individer lånar en del pengar till företag i övrigt. Dom har alltid i alla sina utlåningar gjort rätt för sig. Det är inidivider i 50-55 års åldern och inte kokanpåverkade araber i 20-årsåldern.

Ber ödmjukast om att vi släpper just den delen eftersom ni säkert kan förstå att jag inte kan gå in på detaljer.

Som sagt. Vågar man söka lån nu?
 
M

Matteus

Gäst
Poäng: 0
Ok förstår läget Terry. Inte illa menat att jag föreslog vägen att "fly", hoppas det löser sig för dig och att när denna 250 k är betalt så släpper de saken.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Har du något val än att söka.

Lite det jag står och funderar på. Jag hade ju i princip kunnat skita i hyran en månad och sådana räkningar. Eller hållit mig undan eller dylikt.
Det är ju vår väldigt snart. Om min UC inte påverkas våldsamt
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Nu vet jag inte om "kokainpåverkade 20 åriga araber" skulle vara värre en t ex serbiska maffian men oavsett så är det en svår situation och jag håller med krat. Det är bara att söka och hoppas på det bästa, räntan kanske inte är det absolut viktigaste om man får välja mellan liv och död.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Hur mycket har du tänkt låna på våren?

Jag har inte riktigt bestämt mig för det än, det har jag inte gjort eftersom jag inte vet huruvida jag ska baka in lånen jag har hos Nystartfinans och Balanzia & där med ha en avsevärt mycket lägre ränta.
Men om vi ska tala om några miniminivåer så är det säg, 900.000....

Något jag vet att jag kommer få men frågan är till vilken ränta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp