• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nu ska jag bli skuldfri, vad gäller?

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Hur långt hade det gått för dig? Och vad kunde du förhandla med/komma överens med dom? Hur gick du tillväga?
Kan nog inte jämföra med din situation tyvärr men om jag tex i november har sett att jag inte kan betala i december har jag ringt och sagt att dom kan få 200 iaf.. då har det varit lugnt och ett ”tack för framförhållningen” typ. Hur går det för dig utöver detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pralini

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 Juli 2014
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Hur långt hade det gått för dig? Och vad kunde du förhandla med/komma överens med dom? Hur gick du tillväga?
Jag hade skulder hos csn som låg hos kronolle då kunde jag ringa och göra upp en avbetalningsplan och de drog tillbaka skulden från kronis. Men de kommer inte gå med på att skriva ned / av skulden. Preskibering på csn är lång o de ser till att hålla den vid liv.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Jag hade skulder hos csn som låg hos kronolle då kunde jag ringa och göra upp en avbetalningsplan och de drog tillbaka skulden från kronis. Men de kommer inte gå med på att skriva ned / av skulden. Preskibering på csn är lång o de ser till att hålla den vid liv.


Okej det låter lovande! Jag har ungefär 23.000kr hos kronofogden som gäller CSN. Om jag tex betalar rakt av 10.000 på kronoskulden och ber dom dra tillbaka resten för avbetalning? Borde väl funka?

Problemet är att jag har lite kvar hos CSN som inte gått till kronofogden också, men då kanske man kan samla ihop det som blir över efter jag betalat hos kronofogden och baka in det i avbetalningsplan som finns hos CSN redan?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp