Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny ansökan hos Loanstep

Hur gjorde du? Jag förstår inte hur det var möjligt att skapa ett nytt konto och ansöka med det. För mig går det inte att ändra konto. När jag trycker på Ansök kommer BankID upp direkt och där visas bara mitt gamla konto. Hur lyckades du ändra det?
Du behöver en ny bank! Inte bara nytt konto i din vanliga bank då även avslutade konto ii en bank syns via Tink och Kreditz!

Du behöver en ny bank! Inte bara nytt konto i din vanliga bank då även avslutade konto ii en bank syns via Tink och Kreditz!
Stämmer inte.

Jag skaffade på samma bank och kunde välja specifikt bank konto inom SEB

Stämmer inte.

Jag skaffade på samma bank och kunde välja specifikt bank konto inom SEB
Som utbetalning ja! Jag antar att jag är indirekt spärrad hos Loanstep då jag utnyttjat ångerrätten en gång samt även betalat in det månaden efter ångerrätten löpt ut! Så jag har fått avslag på avslag där i två år typ. Trots att Creditsafe ger mig kreditvärdighet "hög"!

Jag kunde i alla fall inte få något trots nytt konto (inom samma bank). Så antog att det krävdes ett helt nytt konto hos en ny bank.

Jag tror nämligen inte att Tink och Kreditz går att lura på det sättet eftersom de går igenom samtliga konton på banken! Som jag nämnde ser jag inte själv avslutade konto men Kreditz ser samtliga konto — det vill säga även avslutade!

Så jag tror du rökt för mycket svamp. För ett nytt konto i sig inom samma bank ändrar inget vad Kreditz kan se i transaktioner!

Som utbetalning ja! Jag antar att jag är indirekt spärrad hos Loanstep då jag utnyttjat ångerrätten en gång samt även betalat in det månaden efter ångerrätten löpt ut! Så jag har fått avslag på avslag där i två år typ. Trots att Creditsafe ger mig kreditvärdighet "hög"!

Jag kunde i alla fall inte få något trots nytt konto (inom samma bank). Så antog att det krävdes ett helt nytt konto hos en ny bank.

Jag tror nämligen inte att Tink och Kreditz går att lura på det sättet eftersom de går igenom samtliga konton på banken! Som jag nämnde ser jag inte själv avslutade konto men Kreditz ser samtliga konto — det vill säga även avslutade!

Så jag tror du rökt för mycket svamp. För ett nytt konto i sig inom samma bank ändrar inget vad Kreditz kan se i transaktioner!
Om det vore så väl att man rökt lite svamp :D

Jag talar enbart efter egen erfarenhet.

Varje gång jag sökt hos Loanstep har jag blivit nekad pågrund av en för luddig kreditz.

Sen dagen efter öppnade jag ett nytt konto inom samma bank på seb, valde det kontot efter jag kopplat med Tink/kreditz. Blev då godkänd. Trots flera månader av nekande. Inget hade förändrats på varken Creditsafe eller kontot.

Om det vore så väl att man rökt lite svamp :D

Jag talar enbart efter egen erfarenhet.

Varje gång jag sökt hos Loanstep har jag blivit nekad pågrund av en för luddig kreditz.

Sen dagen efter öppnade jag ett nytt konto inom samma bank på seb, valde det kontot efter jag kopplat med Tink/kreditz. Blev då godkänd. Trots flera månader av nekande. Inget hade förändrats på varken Creditsafe eller kontot.
Tro mig att det inte hade med det nya kontot att göra! Det kontot är enbart var du vill få din utbetalning till. Kreditz har redan scannat samtliga konton! Därav ser Kreditz även avslutade konton som du själv ej kan se!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp