• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ny bil, leasing utan UC

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Score: 611, 2,1% via Bisnode

Volkswagen Finans tog upplysningen. Senaste deklarerade inkomsten på upplysningen var 160k så den var väldigt lätt att få beviljad. Dock hade personen inga lån och endast 2 förfrågningar från telefon och bredbandsbolag.
Med lön på 160k så hoppas jag personen har råd med bil
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Förhoppningsvis har dom krav på minst 250 eller så.

Där vi leasar bil via DNB Nor... ja faktiskt står jag med som ”medleasare”, så har dom just ett minimum krav om 250tkr i årsinkomst och då för de billigaste leasing bilarna... :)
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Med lön på 160k så hoppas jag personen har råd med bil

Inkomst på 160k skrev jag. Personen i fråga har varit mammaledig och har precis börjat jobba igen. Årslönen ligger på runt 380k så det är ingen fara. Dock gjorde dom ingen extra koll och bad om anställningsbevis eller liknande utan godkände 160k rakt av som senaste deklarationen som sagt var på.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Där vi leasar bil via DNB Nor... ja faktiskt står jag med som ”medleasare”, så har dom just ett minimum krav om 250tkr i årsinkomst och då för de billigaste leasing bilarna... :)

Tråkigt om den andra inte betalar leasingen, då blir det tufft med skuldsaneringen
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 952
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
3 907
Tråkigt om den andra inte betalar leasingen, då blir det tufft med skuldsaneringen

Nja, de e min egen dotter. Vi delar på totalkostnaden om 1999kr/månad. Har så gjort i snart ett år nu. Funkar alldeles lysande.
Sen har jag redan sparat ihop ”lite” pengar för whatever behov som kan uppkomma under resans gång. Känner mig rätt trygg, så no worries :)
 

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Kan nu bekräfta att VWFS sväljer det mesta. Beställde en Audi igår med betyg 1 i Bisnode och över 25ff. Jag tror att de bara går efter inkomst och anmärkningar.
 
G

Grinolle

Gäst
Poäng: 0
Testade att lägga en beställning på en T-Cross via Möller åt frugan igår. Hon har hela 10 anmärkningar på ytterst små summor sedan 2017 (CSN och smågrejer) och en skatteskuld på 65K som hon betalade av direkt så allt har betalats på direkten men dom där förbannade anmärkningarna sitter ju ändå kvar. Inkomst 450K och för närvarande ett skuldsaldo på 6K (som givetvis dök upp för något gammalt telefonabonnemang 2016, som dom krävde in förra veckan).

Möller ringde upp och berättade att bilen är ju bra, men VW finans ska göra en kreditprövning och han ska återkomma nu innan lunch.

Skulle jag göra en egen analys så har hon varit slarvig tidigare men allt har betalats, även de större summorna, och det lät väl inte helt otänkbart att hon faktiskt kommer få igenom leasingen ändå.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Testade att lägga en beställning på en T-Cross via Möller åt frugan igår. Hon har hela 10 anmärkningar på ytterst små summor sedan 2017 (CSN och smågrejer) och en skatteskuld på 65K som hon betalade av direkt så allt har betalats på direkten men dom där förbannade anmärkningarna sitter ju ändå kvar. Inkomst 450K och för närvarande ett skuldsaldo på 6K (som givetvis dök upp för något gammalt telefonabonnemang 2016, som dom krävde in förra veckan).

Möller ringde upp och berättade att bilen är ju bra, men VW finans ska göra en kreditprövning och han ska återkomma nu innan lunch.

Skulle jag göra en egen analys så har hon varit slarvig tidigare men allt har betalats, även de större summorna, och det lät väl inte helt otänkbart att hon faktiskt kommer få igenom leasingen ändå.
Hur gick det då?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Testade att lägga en beställning på en T-Cross via Möller åt frugan igår. Hon har hela 10 anmärkningar på ytterst små summor sedan 2017 (CSN och smågrejer) och en skatteskuld på 65K som hon betalade av direkt så allt har betalats på direkten men dom där förbannade anmärkningarna sitter ju ändå kvar. Inkomst 450K och för närvarande ett skuldsaldo på 6K (som givetvis dök upp för något gammalt telefonabonnemang 2016, som dom krävde in förra veckan).

Möller ringde upp och berättade att bilen är ju bra, men VW finans ska göra en kreditprövning och han ska återkomma nu innan lunch.

Skulle jag göra en egen analys så har hon varit slarvig tidigare men allt har betalats, även de större summorna, och det lät väl inte helt otänkbart att hon faktiskt kommer få igenom leasingen ändå.

Med aktuellt skuldsaldo och 7 anmärkningar hoppas jag dom avslår.. avsevärt högre risk än en utan anmärkningar
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Testade att lägga en beställning på en T-Cross via Möller åt frugan igår. Hon har hela 10 anmärkningar på ytterst små summor sedan 2017 (CSN och smågrejer) och en skatteskuld på 65K som hon betalade av direkt så allt har betalats på direkten men dom där förbannade anmärkningarna sitter ju ändå kvar. Inkomst 450K och för närvarande ett skuldsaldo på 6K (som givetvis dök upp för något gammalt telefonabonnemang 2016, som dom krävde in förra veckan).

Möller ringde upp och berättade att bilen är ju bra, men VW finans ska göra en kreditprövning och han ska återkomma nu innan lunch.

Skulle jag göra en egen analys så har hon varit slarvig tidigare men allt har betalats, även de större summorna, och det lät väl inte helt otänkbart att hon faktiskt kommer få igenom leasingen ändå.
Hur gick det?
Är i tagen o ska testa med
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp