• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ny bil, leasing utan UC

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
390.000 inkomst. 155.000 underskott av kapital och en jävla massa förfrågningar (30+). Dock inga betalningsanmärkningar. Kreditrisk 18% och score 543 (båda enligt Bisnode).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ralle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 December 2013
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Hur var dina förutsättningar Johan?

Går i tankarna om att leasa en bil också men funderar på om det ens är möjligt p.g.a. betalningsanmärkningar. Har god ekonomi nu sedan ett år tillbaka.

Jag leasar bil via VW Finans. Och jag hade två betalningsanmärkningar (ca 1 år gamla) när jag tecknade mitt leasingavtal. De tog enbart Bisnode på mig.
 

Ansi

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 April 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Jag leasar bil via VW Finans. Och jag hade två betalningsanmärkningar (ca 1 år gamla) när jag tecknade mitt leasingavtal. De tog enbart Bisnode på mig.

Tack så mycket för ditt svar. Minns du dina förutsättningar i vid tecknandet av leasingavtalets? Gjorde du det online eller direkt hos bilförsäljaren?
 

Ralle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 December 2013
Meddelanden
178
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Minns inte mina exakta förutsättningar. Men stora drag var de;

Inkomst: 530000
Betalningsanmärkningar: 2 st på totalt 38000kr. Ett år gamla.

Tyvärr ingen aning om hur mitt kreditbetyg såg ut hos Bisnode när jag leasade bilen.

Jag gjorde som så att jag mejlade en säljare på Volkswagen, i den bilaffär, där jag hittat en bil jag ville leasa. Beskrev mina förutsättningar för säljaren, att jag hade betalningsanmärkningar, men samtidigt fast jobb och god inkomst. Frågade vilken upplysning de tog. Han bekräftade Bisnode. Och sa att betalningsanmärkningar inte borde vara några problem. Så han tog upplysning på mig. Mejlade tillbaka att jag var godkänd.

Allt sköttes online via mejl. Fram till att jag hämtade ut bilen. Då skrev jag under leasingavtalet.

Volkswagen var väldigt bra och trevliga att ha att göra med.

Lätt som en plätt! :)
 

Ansi

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 April 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Minns inte mina exakta förutsättningar. Men stora drag var de;

Inkomst: 530000
Betalningsanmärkningar: 2 st på totalt 38000kr. Ett år gamla.

Tyvärr ingen aning om hur mitt kreditbetyg såg ut hos Bisnode när jag leasade bilen.

Jag gjorde som så att jag mejlade en säljare på Volkswagen, i den bilaffär, där jag hittat en bil jag ville leasa. Beskrev mina förutsättningar för säljaren, att jag hade betalningsanmärkningar, men samtidigt fast jobb och god inkomst. Frågade vilken upplysning de tog. Han bekräftade Bisnode. Och sa att betalningsanmärkningar inte borde vara några problem. Så han tog upplysning på mig. Mejlade tillbaka att jag var godkänd.

Allt sköttes online via mejl. Fram till att jag hämtade ut bilen. Då skrev jag under leasingavtalet.

Volkswagen var väldigt bra och trevliga att ha att göra med.

Lätt som en plätt! :)

Tack för ditt utförliga svar, Ralle! Jag ska höra av mig till Volkswagen på orten där jag bor och höra med dem vad de tror. Har en granne som arbetar där och det kan man ju hoppas är till ens fördel. Vilken modell leasar du från dem? Jag och maken är inne på att leasa en passat, om det nu går d.v.s.

Tack igen för ditt svar! :)
 

Ansi

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 April 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Var iväg i fredags och tittade ut en bil men tyvärr låg deras system nere då så de ska höra av sig imorgon om det går eller ej. Uppdaterar här efteråt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Privatleasing befarar jag bli en stor källa till ekonomiska problem framöver.. Sett ett par yngre personer, gissar 19-20 som försöker bli av med bilen via facebook, att någon ska ta över leasingen efter ett par månader, man har kommit på att man ska gå universitet och att csn inte riktigt räcker till 2-3500 kr extra i månaden..
Man verkae inte tänka så långsiktigt tyvärr
 

Ansi

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 April 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Privatleasing befarar jag bli en stor källa till ekonomiska problem framöver.. Sett ett par yngre personer, gissar 19-20 som försöker bli av med bilen via facebook, att någon ska ta över leasingen efter ett par månader, man har kommit på att man ska gå universitet och att csn inte riktigt räcker till 2-3500 kr extra i månaden..
Man verkae inte tänka så långsiktigt tyvärr

Tror detsamma som dig, Lasseman. Såg flera annonser på blocket igår om individer som av olika anledningar söker folk att ta över deras leasingkontrakt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Tror detsamma som dig, Lasseman. Såg flera annonser på blocket igår om individer som av olika anledningar söker folk att ta över deras leasingkontrakt.

Och varför skulle man vilja ta över leasingen? Är inte halva grejjen att man får en ny bil när man leasar
 

Ansi

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 April 2018
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
41
Poäng
147
Och varför skulle man vilja ta över leasingen? Är inte halva grejjen att man får en ny bil när man leasar

Förstår mig inte på det heller! Hade aldrig övertagit någon random människas leasingkontrakt. Såg någon med 7 månader kvar på kontraktet.. Min direkta tanke är att något har hänt med bilen och man kommit till insikt i att det kommer kosta en bra slant att lämna tillbaka den sedan..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp