- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Exakt så.
För mig var det lätt men det innebär inte att det är lätt för alla. Ska säga det att varken bilhandlaren eller VW-finans har tagit något kreditupplysning. Kanske görs när bilen levereras i September men det vore ju mycket märkligt eftersom leasingkontrakt är påskrivet och klart.

För mig var det lätt men det innebär inte att det är lätt för alla. Ska säga det att varken bilhandlaren eller VW-finans har tagit något kreditupplysning. Kanske görs när bilen levereras i September men det vore ju mycket märkligt eftersom leasingkontrakt är påskrivet och klart.
Det borde verkligen vara gjort, du riskerar möjligen en del problem om du inte får hämta ut bilen..
Tiguan.
Är det påskrivet så är allt klart.Det kan omöjligen vara mitt problem att ingen upplysning gjorts. Leasingkontraktet är dessutom påskrivet.
Låter ju märkligt om dom skulle göra en sån koll efter dom beställt hem bil åt dig mm.Hej!
Undrar oxå! Beställt en Tiguan o haft mailkontakt med säljaren . Fått kontrakt på Mail men behöver inte skriva på enl honom. Bilen är beställd men ingen kreditkoll vad jag kan se! Hur blir det då när jag ska hämta bilen? Kontroll då lr? Och om det inte går igenom då?
Har du kivra? Bisnode tex kan det ta ett tag innan det kommer till kivra...Han sa att han skulle göra en kreditkoll och höra av sig om det blev några problem, annars skulle han skicka avtalet! Fick avtalet igår , men ser ingen kreditkoll nånstans !
Han sa att han skulle göra en kreditkoll och höra av sig om det blev några problem, annars skulle han skicka avtalet! Fick avtalet igår , men ser ingen kreditkoll nånstans !
Han sa att han skulle göra en kreditkoll och höra av sig om det blev några problem, annars skulle han skicka avtalet! Fick avtalet igår , men ser ingen kreditkoll nånstans !
När får du din bil då?
Ok , min kommer i nov.
Ska hämta ut bilen på tisdag. Ingen kreditupplysning är tagen, vilket förvånar mig. Kan det vara så att bilhandlaren inhämtar en upplysning i samband med utlämning av bilen? Har ett kasst Bisnode-betyg så lite orolig för att det här ska gå i stöpet...dock är leasingkontrakt påskrivet så det vore märkligt om de efter att ha beställt bil och efter påskrift av kontrakt nekar..:/
Mm, känns ologiskt att först skriva på kontrakt, beställa bil och sedan inhämta upplysning. Kan de neka efter upplysning med tanke på att kontrakt är påskrivet? Å andra sidan har jag sett att VW finans i princip släpper igenom vad som helst när det gäller leasing...

I avtalet nämns att om det bara är påskrivet av köparen/hyresmannen gäller avtalet beställning. Jag är dock tämligen säker på att försäljaren också plitade dit en kråka. Fan, nu känns det plötsligt jävligt osäkert. Riktigt pinsamt att dyka in hos Möller Bil och bli nekad![]()