Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ny bil, leasing utan UC

För mig var det lätt men det innebär inte att det är lätt för alla. Ska säga det att varken bilhandlaren eller VW-finans har tagit något kreditupplysning. Kanske görs när bilen levereras i September men det vore ju mycket märkligt eftersom leasingkontrakt är påskrivet och klart.

För mig var det lätt men det innebär inte att det är lätt för alla. Ska säga det att varken bilhandlaren eller VW-finans har tagit något kreditupplysning. Kanske görs när bilen levereras i September men det vore ju mycket märkligt eftersom leasingkontrakt är påskrivet och klart.

Vad blev det för bil? :)

Det borde verkligen vara gjort, du riskerar möjligen en del problem om du inte får hämta ut bilen..

Hej!
Undrar oxå! Beställt en Tiguan o haft mailkontakt med säljaren . Fått kontrakt på Mail men behöver inte skriva på enl honom. Bilen är beställd men ingen kreditkoll vad jag kan se! Hur blir det då när jag ska hämta bilen? Kontroll då lr? Och om det inte går igenom då?

Hej!
Undrar oxå! Beställt en Tiguan o haft mailkontakt med säljaren . Fått kontrakt på Mail men behöver inte skriva på enl honom. Bilen är beställd men ingen kreditkoll vad jag kan se! Hur blir det då när jag ska hämta bilen? Kontroll då lr? Och om det inte går igenom då?
Låter ju märkligt om dom skulle göra en sån koll efter dom beställt hem bil åt dig mm.
Måste ju redan vara klart nu innan.

mm tycker ju det men man vet ju aldrig när man inte skrivit på typ!?

Är ni säkra på att de inte har gjort någon form av mikroupplysning? För att kolla inkomst.

Han sa att han skulle göra en kreditkoll och höra av sig om det blev några problem, annars skulle han skicka avtalet! Fick avtalet igår , men ser ingen kreditkoll nånstans !

Han sa att han skulle göra en kreditkoll och höra av sig om det blev några problem, annars skulle han skicka avtalet! Fick avtalet igår , men ser ingen kreditkoll nånstans !
Har du kivra? Bisnode tex kan det ta ett tag innan det kommer till kivra...

Precis samma sak hände mig, skrev på leasingavtal, bilen (en Tiguan) beställdes och ingen upplysning gjordes. Det känns verkligen orimligt att de ska neka när avtal är påskrivet och bil beställd..

Tog ett par dagar innan upplysningskopian kom för oss. Om jag minns det rätt så var det någon dag efter avtalet signerats.

Ska hämta ut bilen på tisdag. Ingen kreditupplysning är tagen, vilket förvånar mig. Kan det vara så att bilhandlaren inhämtar en upplysning i samband med utlämning av bilen? Har ett kasst Bisnode-betyg så lite orolig för att det här ska gå i stöpet...dock är leasingkontrakt påskrivet så det vore märkligt om de efter att ha beställt bil och efter påskrift av kontrakt nekar..:/

Ja, precis verkar konstigt! Mitt är ju onlineavtal och inte påskrivet! Jag frågade om jag skulle skriva på nåt , men han sa att det räcker med det som jag fick ändå och bilen är ju beställd sa han! Ganska dålig bisnode på mig oxå så blir lite tveksam!

Ska hämta ut bilen på tisdag. Ingen kreditupplysning är tagen, vilket förvånar mig. Kan det vara så att bilhandlaren inhämtar en upplysning i samband med utlämning av bilen? Har ett kasst Bisnode-betyg så lite orolig för att det här ska gå i stöpet...dock är leasingkontrakt påskrivet så det vore märkligt om de efter att ha beställt bil och efter påskrift av kontrakt nekar..:/

Jag försökte flika in tidigare att det var så det kunde vara, men det kom så många svar dom förklarade att jag hade fel, så då är det väl fel.

Det vore rätt märkligt agerat av bilhandlaren och finansbolaget om dom gör kreditkollen först vid leverans dock..
En bekant köpte, inte leasade, en ny audi. Han kunde väl casha den men skulle avbetala pga någon deal med gratis service eller försäkring eller liknande, han var lite nervös, ingen koll hade gjorts vid beställning, utan allt gjordes vid leverans.

Mm, känns ologiskt att först skriva på kontrakt, beställa bil och sedan inhämta upplysning. Kan de neka efter upplysning med tanke på att kontrakt är påskrivet? Å andra sidan har jag sett att VW finans i princip släpper igenom vad som helst när det gäller leasing...

Mm, känns ologiskt att först skriva på kontrakt, beställa bil och sedan inhämta upplysning. Kan de neka efter upplysning med tanke på att kontrakt är påskrivet? Å andra sidan har jag sett att VW finans i princip släpper igenom vad som helst när det gäller leasing...

Det går ju inte att tvinga en bank att ingå ett avtal dom inte är intresserade av. Kolla vad som står i de papper du har, läs särskilt om det är reglerat nåt kring skadestånd.
Jag tror dock det går bra

I avtalet nämns att om det bara är påskrivet av köparen/hyresmannen gäller avtalet beställning. Jag är dock tämligen säker på att försäljaren också plitade dit en kråka. Fan, nu känns det plötsligt jävligt osäkert. Riktigt pinsamt att dyka in hos Möller Bil och bli nekad :D

I avtalet nämns att om det bara är påskrivet av köparen/hyresmannen gäller avtalet beställning. Jag är dock tämligen säker på att försäljaren också plitade dit en kråka. Fan, nu känns det plötsligt jävligt osäkert. Riktigt pinsamt att dyka in hos Möller Bil och bli nekad :D

Så inget om leasing?

Som jag förstår det måste kontraktet vara underskrivet av båda parter för att det ska gälla som leasing eller köp annars avser det endast beställning. Får kolla kontraktet imorrn. Ligger i bilen. Kollar man runt lite verkar dock t.om betalningsanmärkningar inte vara något problem. Hoppas min inkomst på 388K samt 2 i Bisnodebetyg räcker...

Det inhämtades en upplysning via Bisnode i samband med uthämtande av bilen och jag fick omfrågekopian till Kivra på en gång.

Hej! Jag funderar på att leasa en tiguan via Möller. Jag har betalningsanmärkningar som ligger kvar i ett år till men sen är dom borta. Jag har fast inkomst och en årsinkomst på 380.000. Tror ni det är kört för mig? Jag gjorde en onlinebeställning och fick mail tillbaka med avtal som jag skulle skriva under och scanna tillbaka sen stod det att kreditbedömning görs i morgon. Supernervös att det inte ska gå.

Nån som leasat från Audi det senaste och vet om dom är hårda i bedömningen och om dom har något krav på inkomst? Gäller inte mig :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp