Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Nya tag - frågor om lån och avbetalningar

Jag har på kort tid pga spel ådragit mig väldigt mycket lån och krediter. Ökade lönen, kände mig rik och det eskalerade snabbt. Skäms enormt!!
Har räknat på loanstar på lavinmetoden och tror jag kan bli av med allt på åtta år. Nu är min UC risk väldigt hög också. Många förfrågningar och maxade krediter antar jag att det beror på. Jag kämpar hellre med det under några år än att söka skuldsanering. Kollade på kronofogdens hemsida och verkar kunna kvalificera till det, men vill verkligen inte hamna låst där. Tar säkert lite tid och det är inte säkert. Utmätning vill jag såklart inte heller ha.
Jag försöker nu få amorteringsfritt på vissa lån för att kunna betala av krediter. Hoppas att om ett år när några krediter är borta eller mindre och förfrågningar borta kunna få något bättre låneerbjudande. Funderingar jag har är:
1. Ska jag fokusera på det som syns på UC?
2. Är det bättre att betala av en kredit helt än att få ner fler?
3. För att få ner kostnad och mer pengar till att betala krediter, ska jag ta bort Låneskydd? Tror inte att jag blir arbetslös i närtid och har sjuk-olycksfallsförsäkring och sjukförsäkring som betalar lite vid ev sjukskrivning. Har även livförsäkring för jag vill inte att barnen ska behöva lida om något händer mig. Då tänker jag att Låneskydd i fall jag dör som betalar skulden inte behövs?
4. Någon som har erfarenhet av Svea Skuldfinansiering? Lätt att få? Värt att söka?
Blir oerhört inspirerad av att läsa här på forumet!!

Hur mycket handlar det om och utspritt på hur många kreditgivare ?

Beroende på ovan frågor så är det oklart om du ska försöka köra på snöbollsmetoden, utmätning eller sanering.

Att kämpa 8 år är en väldigt lång tid, och sedan så vet man inte vad som sker i livet under den tiden, själv så svalde jag stoltheten och släppte skammen, släppte allt till KF och sökte sanering och har nu kört det ca 1,5 år av 5.

Hade då en totalskuld på ca 1,1 milj och ska betala tillbaka runt 54% av det, efter 5 år är allt nollat.

Bästa jag gjort, hälsan mångfalt bättre, sover bra om nätterna och slipper tänka varje månad på hur man ska pussla ihop allt, sedan får man ju också 2 betalningsfria månader /år i Dec och Jun.

Angående Svea så finns det trådar härinne som som tar upp det mesta, det jag skummade igenom var väl inte så rolig läsning, 12k i ansökningsavgifter, 6 mån väntetid, allt över 50k kräver säkerhet eller medlåntagare, handlar det om spel så är man nog rökt, dom kollar transaktioner osv, men det kan ju ha ändrats.

Du ska absolut inte skämmas, är så otroligt lätt halka in på fel spår, beroende på vad triggern varit, men här är vi många som sitter i samma båt.

Sedan ett litet tips, om du nu lever med en äkta hälft, och smusslar varje månad med detta, ta och berätta, så mycket värt det, du kommer känna dig som en helt annan person och kan koncentrera dig fullt ut på att lösa detta.

Spärra dig på spelpaus, trustly

Nyttja betalningsfria månader och lägg de pengarna för att ta bort de minsta krediterna, jämka

Senast ändrad:
Hur mycket handlar det om och utspritt på hur många kreditgivare ?

Beroende på ovan frågor så är det oklart om du ska försöka köra på snöbollsmetoden, utmätning eller sanering.

Att kämpa 8 år är en väldigt lång tid, och sedan så vet man inte vad som sker i livet under den tiden, själv så svalde jag stoltheten och släppte skammen, släppte allt till KF och sökte sanering och har nu kört det ca 1,5 år av 5.

Hade då en totalskuld på ca 1,1 milj och ska betala tillbaka runt 54% av det, efter 5 år är allt nollat.

Bästa jag gjort, hälsan mångfalt bättre, sover bra om nätterna och slipper tänka varje månad på hur man ska pussla ihop allt, sedan får man ju också 2 betalningsfria månader /år i Dec och Jun.

Angående Svea så finns det trådar härinne som som tar upp det mesta, det jag skummade igenom var väl inte så rolig läsning, 12k i ansökningsavgifter, 6 mån väntetid, allt över 50k kräver säkerhet eller medlåntagare, handlar det om spel så är man nog rökt, dom kollar transaktioner osv, men det kan ju ha ändrats.

Du ska absolut inte skämmas, är så otroligt lätt halka in på fel spår, beroende på vad triggern varit, men här är vi många som sitter i samma båt.

Sedan ett litet tips, om du nu lever med en äkta hälft, och smusslar varje månad med detta, ta och berätta, så mycket värt det, du kommer känna dig som en helt annan person och kan koncentrera dig fullt ut på att lösa detta.

Spärra dig på spelpaus, trustly

Nyttja betalningsfria månader och lägg de pengarna för att ta bort de minsta krediterna, jämka
Tack för svar och stöttning! Nä, ingen äkta hälft. Bor själv med barnen som börjar bli vuxna. Har alltid varit ”den duktiga” i min familj så jobbigt att inse att jag inte heller kunde kontrollera mig själv..
Just ja, två betalningsfria månader är ju superbra! Ska fundera ett varv till..

Har spärrat mig på spelpaus. Och de sidor som jag ändå lyckades spela på.

Svea struntar jag i då.

Jämka måste jag läsa på om. Det kan ju vara nåt.. Nu har jag 15 ställen att betala till, men flera små med 3-10000 på. Dom vill jag gärna få bort.

Bra gjort av dig att söka skuldsanering! Bara 3,5 år kvar för dig, det går fort!!

Har du högt underskott så finns det säkert lite hämta via jämkningen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp