Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nya uttag hos Credifi och Binly efter betalning?

Viktig medlem
Poäng: 21
Meddelanden
50
Mottagna reaktioner
3
Poäng
21
Hej!

Jag undrar om man har möjlighet att ta ut från luma finans, exempelvis credifi om man betalar in så man är i fas med alla fakturor eller om man är helt spärrad framöver för nya uttag?

Detta gäller credifi och binly.

Det står att om jag betalar in så kommer min betalplan följas och vara som vanligt.

Men vad har ni erfarenheter av? De spärrar väl en från allt även vid full inbetalning

Vet inte om du är van med Luma finans men vid varje nytt uttag så blir det som ett nytt lån så du betalar en avgift samt att månadskostnaden sticker upp utan att förlänga betalningstiden. Så även om lägsta beloppet ser rimligt ut så kan det i mitten av betalplanen var belopp som är dubbelt eller mer än vad den siffran visar

Du kan tyvärr göra nya uttag. Det är sällan man blir nekad, endast om man själv valt att spärra sig.
Ja okej, tack för svar..
Tror dock inte det kommer att gå då jag redan hamnat hos deras interna inkasso.

Tanken är inte heller att jag ska ta ut, men det känns konstigt att de spärrar en helt efter full inbetalning

Ja jag vet men har dessvärre varit hos deras interna inkasso typ varje månad sen jag haft krediterna och när jag sedan betalat in så jag är i fas så har jag nästan alltid kunnat göra nya uttag. Fåtal gånger (max två gånger) under 1,5 år som det blivit nekat.

Menar du alltså externa inkasso som riverty? Interna inkasso har inte stoppat dom från att bevilja nya uttag till mig TYVÄRR!

Vet du om dom börjat lämna över till externt inkasso eller är det direkt till KF vid höga belopp som 50 000 kr?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp