• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Nystart. Tips och råd mottages gärna

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 025
Mottagna reaktioner
552
Poäng
597
Okej. Jag släpper min bomb som många andra. Jag har varit spelberoende. Eller är. Jag la mig på spelpaus för fler månader sedan och har ej spelat sen dess. Jag har både Bianco och krediter upp över öronen. Jag behöver hjälp med hur jag ska tänka för att lösa allt detta utan att hamna hos fogden. Jag kommer med största sannolikhet kunna söka ett samlingslån om ett år.
vad jag har idag.
Bank norwegian 130.000
Santander 170.00
Credway 30.000
Easycredit 30.000
Vivius 20.000
Lumify 30.000
Holmbank 5000
Brixo 5000
Happy cash 5000
Fairlo 10.000
Ferratum 12.000
Viaconto 20.000


Någonstans i min vildaste fantasi tror jag att jag kan klara av detta utan KFM.
I vilken ordning ska jag betala av det och vilken/vilka bör jag släppa till inkasso för att få ned kostnaderna?
Jag får ut ca 24.000 från mitt ena jobb och minst 4000 från mitt andra.
Råd/tips mottages gärna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Försäkringskassan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 Februari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej!

Har du skött dina lån och betalat enligt plan? Ring upp (ja jag vet det är pissetråkigt och hemskt, men det är ett nödvändigt ont så vi får rätt på skiten). Försök att få en eller några betalningsfria eller åtminstone amorteringsfria månader hos så många du kan och med dom pengarna du annars hade lagt där betala helt av så många av de mindre lånen du kan så du slipper betala för dessa framöver sen.

Ta absolut inte på dig fler förfrågningar oavsett vad så länge det inte är ett samlingslån. Håll dig undan för att få absolut bästa möjligheten till bra erbjudande sen när det är dags :)

När det gäller spelet har du säkert läst i massa andra trådar här. Det hjälper många om man berättar för någon nära man litar på även om det är ett helvete att göra. Be någon ta hand om din ekonomi om du fortfarande inte kan hantera det.
 
Senast ändrad:

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 025
Mottagna reaktioner
552
Poäng
597
Hej,
Tack för din input! ?? Jag har skött alla hittills. Var i kontakt med Ica banken som sänker min ränta med 4%, får en betalningsfrimpnad från santander.
viaconto tänkte jag släppa till inkasso. Även ferratum egentligen, men blev rädd för att dem rapporterar misskött kredit.. funderar på om jag ska betala dem ändå. Ligger efter med 2 betalningar. Dem andra vägrar göra någonting.
 

Superklanten

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Januari 2021
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Snabbt räknat har du 467 000 i skulder.

Flera av dem syns inte på UC.

Hur ser din UC ut med riskprognos?
Många FF?

Ser det inte för illa ut kan du ev söka om samlingslån för en del redan nu.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 025
Mottagna reaktioner
552
Poäng
597
Snabbt räknat har du 467 000 i skulder.

Flera av dem syns inte på UC.

Hur ser din UC ut med riskprognos?
Många FF?

Ser det inte för illa ut kan du ev söka om samlingslån för en del redan nu.
Alldeles för många FF. I Juni 2021 har jag noll. Mitt mål är att inte göra en enda förfrågning tills dess för att kunna få ett bra samlingslån med bra ränta. Men hur kan jag släcka branden tills dess? Min UC risk är idag på 36.40%. Har idag 11 FF de senaste 12 månaderna varav 6st är gjorda 2021 tyvärr.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 025
Mottagna reaktioner
552
Poäng
597
Alldeles för många FF. I Juni 2021 har jag noll. Mitt mål är att inte göra en enda förfrågning tills dess för att kunna få ett bra samlingslån med bra ränta. Men hur kan jag släcka branden tills dess? Min UC risk är idag på 36.40%. Har idag 11 FF de senaste 12 månaderna varav 6st är gjorda 2021 tyvärr.
Förlåt, i Juni 2022 menade jag. 2021 är kört.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Vill inte döda glädjen men som tidigare duktiga medmänniskor har skrivit behöver du få bort några FF.
Jag dissar inte alls dig just nu och vill inte förminska dina problem eller låta nedlåtande just nu,
men det du kan göra nu är det klassiska; bort med netflix, spotify etc, bort med cigg/snus, alkohol, bilar, dyra försäkringar etc. Och sälj allt du kan undvara.
En TV och en soffa är inte livsnödvändigheter.

Såg en gammal statistik på tradera en gång. Gemene svensk har i genomsnitt saker på vinden/i källaren till ett värde av 10.000:-.
Tänk om det var så och dessutom kunna sälja sina TV-apparater, stereos, hästensängar och dyra köksmöbler!
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 025
Mottagna reaktioner
552
Poäng
597
Tack, jag har gått igenom alla försäkringar. Herregud, jag är ju medlem i facket och sitter ändå och betalar hemförsäkring till ett annat företag samt olycksfall och barnförsäkringar… sparade precis 800kr i månaden tack vare ditt tips om försäkringar. TACK! ☺️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp