Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Nytt smslån Pjum?

Screenshot_20230116_165951_Chrome.webp

Däremot har dom väl sagt att man ska motta pengarna runt kvällstid senast idag, när det inte sker så förstår jag att folk blir upprörda. Ett företag som bara säger saker och sen skjuter upp det hela tiden är ju aldrig någonting bra. Man ska inte säga att pengarna sitter på kontot idag om dom inte gör det, det är en varningssignal helt klart. Däremot släpp hetsen..pengarna kommer ju inte snabbare (om det nu ens finns några pengar) för att folk tjatar här hela tiden eller bombar dom.

Jag fick också ett meddelande om att en utbetalning gjordes och att det kan ta 2-3 dagar...

Enligt min mejl jag fick så betalade den ut pengarna idag. Så om detta nu stämmer så har vi pengarna imorgon.

jag fick svar .
Så här på engelska

Hello , you will have the money in your account latest by tomorrow noon. /Pjum

40 mille samt ev nytt kapital som de tagit in + intäkter duger till sms låneverksamhet ;) Kan du räkna till hur många lån med snitt 10 000kr beviljat det räcker till utan intäkter?

40 mille samt ev nytt kapital som de tagit in + intäkter duger till sms låneverksamhet ;) Kan du räkna till hur många lån med snitt 10 000kr beviljat det räcker till utan intäkter?

10 kkr / 40 mille = 4000 lån (om de väljer att helt tömma bolagens kassor). Inte särskilt många lån, om man ska vara en seriös aktör. Vidare kan de inte ta olika bolags kassor hur som helst,.. och de bör ju även ha pengar till löner etc.

Det jag stör mig på är att man fick godkänt på skärmen sen inge mail eller sms..
De svarade att de kollar på vad som hänt men inget om man verkligen blev godkänd eller något annat.

10 kkr / 40 mille = 4000 lån (om de väljer att helt tömma bolagens kassor). Inte särskilt många lån, om man ska vara en seriös aktör. Vidare kan de inte ta olika bolags kassor hur som helst,.. och de bör ju även ha pengar till löner etc.
Bra! Om du gör en kalkyl på sålda som går till inkasso samt bra kunder beräknat på 4000 lån vad hamnar du på då i intäkter? Glöm inte fasta avgifter. Hur värderar du bolaget med den kundstocken för att sälja till ex Northmill?

Bekräfta från min bank att kommer eftermiddag

Bilagor

• 594A9AF6-7410-4E78-AC0E-81AD8EDDDF4B.webp
    594A9AF6-7410-4E78-AC0E-81AD8EDDDF4B.webp
    11.3 KB · Visningar: 278
Tror det är dags för lite pausmusik igen i väntan på pengarna 😛

Bra! Om du gör en kalkyl på sålda som går till inkasso samt bra kunder beräknat på 4000 lån vad hamnar du på då i intäkter? Glöm inte fasta avgifter. Hur värderar du bolaget med den kundstocken för att sälja till ex Northmill?

Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.

Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.
Du får göra läxan med kalkylen. Ex vad får de sålt en inkassofaktura för osv. Vad blir bolaget värt med kundstock. Det är svårt med företagsekonomi men om du räknar på det i lugn och ro.

Det jag stör mig på är att man fick godkänt på skärmen sen inge mail eller sms..
De svarade att de kollar på vad som hänt men inget om man verkligen blev godkänd eller något annat.
Hej,

Vi har hittat problemet och räknar med att lösa det imorgon eftermiddag.

Team at Pjum
BANQ AB
Kommendörsgatan 30
114 48 Stockholm

Detta fick jag precis till mig gällande inloggningar som ej fungerar o de som ej fått sms.

Ja....you will receive your money by tomorrow noon så 7.30 som många sagt har ändrats till 12...vi får se helt enkelt men än så länge har ju inte 3 bankdagar överskridits.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp