- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Däremot har dom väl sagt att man ska motta pengarna runt kvällstid senast idag, när det inte sker så förstår jag att folk blir upprörda. Ett företag som bara säger saker och sen skjuter upp det hela tiden är ju aldrig någonting bra. Man ska inte säga att pengarna sitter på kontot idag om dom inte gör det, det är en varningssignal helt klart. Däremot släpp hetsen..pengarna kommer ju inte snabbare (om det nu ens finns några pengar) för att folk tjatar här hela tiden eller bombar dom.
Så de kan komma mellan 17.00-07.30 någon gång?
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Teoretiskt men inte troligt skulle tippa på 7.20-731Så de kan komma mellan 17.00-07.30 någon gång?
Tack för svarTeoretiskt men inte troligt skulle tippa på 7.20-731
Ja tror mer 06.00-07.30Teoretiskt men inte troligt skulle tippa på 7.20-731
Vi avrundar här allihopa! Vi hörs imorgon kl 07.00 ! Ha en bra eftermiddag allihopaEnligt min mejl jag fick så betalade den ut pengarna idag. Så om detta nu stämmer så har vi pengarna imorgon.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Riktigt underhållande tråd
Är det BANQ AB som äger Pjum? Deras resultat är inte särskilt imponerande…
www.allabolag.se
BANQ AB - Org.nr 559093-4534 - Stockholm - Se Nyckeltal, Befattningar med mera.
Se företagsinformation om BANQ AB. Översikt med kontaktuppgifter, redovisning, befattningar, styrelse, ägare och händelser.
- Meddelanden
- 404
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 227
Ointressant när ägarna till bolaget äger flera andra bolag med mycket kapital!Riktigt underhållande tråd
BANQ AB - Org.nr 559093-4534 - Stockholm - Se Nyckeltal, Befattningar med mera.
Se företagsinformation om BANQ AB. Översikt med kontaktuppgifter, redovisning, befattningar, styrelse, ägare och händelser.www.allabolag.se
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Ointressant när ägarna till bolaget äger flera andra bolag med mycket kapital!
Vilka bolag?
Aura Cloud AB och Ideal Invest AB imponerar inte särskilt mkt.
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 404
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 227
Vilka bolag?
Du lyckades söka på allabolag.se då lyckad du nog filtrera på bolagsägarna och vilka övriga bolag de ägerVilka bolag?

- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Du lyckades söka på allabolag.se då lyckad du nog filtrera på bolagsägarna och vilka övriga bolag de äger![]()
Har försökt, men hittar inget bolag med massa cash. Du verkar veta, ge mig bolagsnamnet?
- Meddelanden
- 2 374
- Mottagna reaktioner
- 1 964
- Poäng
- 1 247
?? Hahaha. Ingen stoppar den har tråden förrän mysteriet är löst.Medlemmar. Sluta skriva i tråden vi hörs 07.00.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Varför är alla så negativa? Jag hoppas verkligen att alla får pengar utbetalda.
Är inte negativ alls. Men BANQ AB har inga pengar, så vill bara efterforska lite.
Är väl sunt att veta vem man tar lån av?
- Meddelanden
- 404
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 227
Auro cloud 20 mille i kassan. Ideal invent 21 mille i kassan......Har försökt, men hittar inget bolag med massa cash. Du verkar veta, ge mig bolagsnamnet?
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Hoppppppas jag har SEB.Troligtvis har de SEB och har inte fått iväg pengarna före 13.45 idag har de verkligen skickat dem har vi dem senast 7.30
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Auro cloud 20 mille i kassan. Ideal invent 21 mille i kassan......
Räcker ju inte långt. Aura, som använder sina pengar till datakonsultverksamhet gick dessutom back 7 mille senaste året…
Jag försökte hahah?? Hahaha. Ingen stoppar den har tråden förrän mysteriet är löst.
Dem har SEB, så de ska inte spela någon roll vilken bank vi andra harHoppppppas jag har SEB.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
40 mille samt ev nytt kapital som de tagit in + intäkter duger till sms låneverksamhetKan du räkna till hur många lån med snitt 10 000kr beviljat det räcker till utan intäkter?
10 kkr / 40 mille = 4000 lån (om de väljer att helt tömma bolagens kassor). Inte särskilt många lån, om man ska vara en seriös aktör. Vidare kan de inte ta olika bolags kassor hur som helst,.. och de bör ju även ha pengar till löner etc.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Är det någon som har fått in?
Nån borde ju ha samma bank som bolaget har och därmed få pengarna direkt? Om de nu gjort utbetalningar idag…
- Meddelanden
- 404
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 227
Bra! Om du gör en kalkyl på sålda som går till inkasso samt bra kunder beräknat på 4000 lån vad hamnar du på då i intäkter? Glöm inte fasta avgifter. Hur värderar du bolaget med den kundstocken för att sälja till ex Northmill?10 kkr / 40 mille = 4000 lån (om de väljer att helt tömma bolagens kassor). Inte särskilt många lån, om man ska vara en seriös aktör. Vidare kan de inte ta olika bolags kassor hur som helst,.. och de bör ju även ha pengar till löner etc.
- Meddelanden
- 2 442
- Mottagna reaktioner
- 1 592
- Poäng
- 1 147
Bra! Om du gör en kalkyl på sålda som går till inkasso samt bra kunder beräknat på 4000 lån vad hamnar du på då i intäkter? Glöm inte fasta avgifter. Hur värderar du bolaget med den kundstocken för att sälja till ex Northmill?
Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.
- Meddelanden
- 404
- Mottagna reaktioner
- 82
- Poäng
- 227
Du får göra läxan med kalkylen. Ex vad får de sålt en inkassofaktura för osv. Vad blir bolaget värt med kundstock. Det är svårt med företagsekonomi men om du räknar på det i lugn och ro.Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Svårt att se att de ska få några större intäkter, om jag ska vara ärlig. Åtminstone att intäkterna ska överstiga lönekostnader, it o.s.v.
- Meddelanden
- 90
- Mottagna reaktioner
- 51
- Poäng
- 147
Hej,Det jag stör mig på är att man fick godkänt på skärmen sen inge mail eller sms..
De svarade att de kollar på vad som hänt men inget om man verkligen blev godkänd eller något annat.
Vi har hittat problemet och räknar med att lösa det imorgon eftermiddag.
Team at Pjum
BANQ AB
Kommendörsgatan 30
114 48 Stockholm
- 16 november 2022
- Meddelanden
- 336
- Mottagna reaktioner
- 70
- Poäng
- 207
Ja....you will receive your money by tomorrow noon så 7.30 som många sagt har ändrats till 12...vi får se helt enkelt men än så länge har ju inte 3 bankdagar överskridits.Svårt, då det troligen inryms en hel del kreditförluster för denna typ av bolag. Räcker att 1 på 100 hamnar i skuldsanering…
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Kan du räkna till hur många lån med snitt 10 000kr beviljat det räcker till utan intäkter?