• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Omöjligt att avsluta kredit Ferratum

ChrisL

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
30 Mars 2019
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Jag har spärrat mig permanent hos dom men kan logga in också. De har även skrivit per email att det ej går o häva denna spärr i juli. Någon som är spärrad och som kan plocka ut pengar? Jag vill inte testa, behöver inte pengarna. Men vore intressant att veta, känns som de fan får skylla sig själva i så fall.

Säg att jag som ska vara spärrad permanent o har allt i skrift, plockar ut pengar. Hur ser det ut rent juridiskt, kan jag klara mig utan att betala tillbaka det då?
Det går ej att plocka ut, det blir avslag om man är spärrad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Affeh.

V.I.P
Poäng: 147
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Jag har valt att släppa min, en kredit på 20.000kr, har betalat i cirka 8 månader och den vägrar gå ner, omöjligt att bli klar med den... och dom ringer konstant speciellt under arbetstid!!!
Frågan är , är det bra att svara på telefonen och förklara läget eller så skickar dom direkt till kfm efter en missad betalning? Någon som.varit med om det och kan berätta??
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Jag har valt att släppa min, en kredit på 20.000kr, har betalat i cirka 8 månader och den vägrar gå ner, omöjligt att bli klar med den... och dom ringer konstant speciellt under arbetstid!!!
Frågan är , är det bra att svara på telefonen och förklara läget eller så skickar dom direkt till kfm efter en missad betalning? Någon som.varit med om det och kan berätta??
Det gör nog varken till eller från att svara i telefonen eller ej. Efter typ 3 obetalda månadsfakturor sägs krediten upp och hela skulden plus förfallna räntor skickas till inkasso. Därefter kan man lägga upp en avbetalningsplan med inkassobolaget.
Jag hade 25000 hos ferratum med det gamla avtalet på 89% ränta. När det nådde inkasso hade skulden växt till 34000. Fick avbetalningsplan på 2000 per månad med låg ränta. Så nu syns det verkligen att skulden minskar.
 

Insynen

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
28 Februari 2019
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Meddela dem att du inte längre vill vara kund och återkalla sedan samtycket till att de får behandla personuppgifter om dig och begär avslutningsvis att de ska radera alla uppgifter om dig (med hänvisning till GDPR (Europaparlamentets och rådets förordning 2016/679)
om de inte gör nåt efter det är det bara att anmäla till datainspektionen
De måste enligt bokföringslagen lagra uppgifter i 7 år så stämmer tyvärr inte. Gäller alla företag som har sådana uppgifter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp