• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Omöjligt baka in blanco i huslån pga många uc:n....

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Håll tummarna för mig nu! :)
En annan bank har fått alla våra siffror, har varit totalt ärlig med våra förfrågningar, att de är många pga att vi försökt med hopslagningslån.

Mitt betyg ligger nere på 1,5 och min mans 1.4.
4 av mina gamla UC är borta, om 10 dagar försvinner den 5:e! Jag hoppas och ber att vi får ge ett finger till swedbank :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 379
Mottagna reaktioner
372
Poäng
517
Håll tummarna för mig nu! :)
En annan bank har fått alla våra siffror, har varit totalt ärlig med våra förfrågningar, att de är många pga att vi försökt med hopslagningslån.

Mitt betyg ligger nere på 1,5 och min mans 1.4.
4 av mina gamla UC är borta, om 10 dagar försvinner den 5:e! Jag hoppas och ber att vi får ge ett finger till swedbank :)
Hoppas det gick bra
 

lusa

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
9 April 2018
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Hej
Jag är precis i samma situation. Lite mera skulder pga spel och tänka värdera huset för att lösa. Men mycket FF. Vet inte vad ska jag göra. Kanske borde vänta ett år till.
Fick ni svar från bank ?
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Japp fick ett nej till.....
Så nu var det bara att ge upp :(
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jag hade nästan samma situationen som er
Men kunde lösa alla mina skulder delvis genom släkt och delvis genom bluestep men man måste ha någon obelånad bostad som säkerhet.
Ja självklart räntan är dyr 4,7
Men bättre än de blanco som jag hade
Min tips är att kontakta deras bolånavdelning och prata med någon handläggare och förklara hela situationen.
Om det kan funka för mig (som hade mer blanco än dig) då kan det funka för er också.
Det är bara att våga och fråga om hjälp.
Lyckatill
Några små korrigeringar
1. Bostaden behöver inte vara vara obelånad, de vill dock ta över befintliga lån om de finns
2. Räntan är inte 4,7%. Den är individuell beroende på hur mycket du tjänar, mer pengar = högre ränta. Efter räkningar mat etc räknar de ut vad du har kvar som ”nöjespengar” varje månad = din månadskostnad. I mitt fall fick jag en härlig ränta på 8,9% (bolån) hos denna ”underbara” bank ....
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Med risk att jag kanske har missat tidigare inlägg... men fick du nej? Fast du träffade dom personligen och förklarade läget?

Denna bank, seb som jag hade kontakt med nu sist är hela min familjs bank så denna banktjej vet hela situationen men de blev iaf nej, inte pga våra inkomster utan pga att de inte visste någonting om vår bankhistorik? Hon rådde iaf mig att ta ett möte med swedbank så de återstår nu om 1 vecka. Men jag har helt gett upp hoppet...
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jättetråkigt att höra. Hade Swedbank själv under min kris som vägrade hjälpa mig. Ringde då SEB som hjälpte mig direkt. Håller tummarna att ditt möte med Swedbank går bra. Svårt att vara lugn när räntor slukar ens inkomst men om banken säger nej är nog det bästa att se till att UCn är så tom det bara går på förfrågningar och små skitlån
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Ja men precis. Säger banken nej så är de nej :) vi ska dit på ekonomisk rådgivning till swedbank och kolla vad vi ska göra för att få göra om huslånet i framtiden om inte annat. Vi har inga småkrediter, inga smålån utan bolån, 2 större lån och 1 lite mindre. Har iaf förhandlat om räntan på ena stora santanderlånet. Ska dessutom försöka få ner räntan på de mindre swedbank lånet. Då blir de väl i alla fall några mindre tusenlappar per månad.

Svaret från swedbank är de jag vill ha ett klarare svar på. Enligt dom hade vi för mycket privatlån som drog ner kalkylen, men jag förstår inte riktigt de svaret eftersom om vi skulle få lägga in i huset så minskar vår blanco från 800 till 100 000.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp