• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Omöjligt baka in blanco i huslån pga många uc:n....

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Missförstod dig, vi har inga smålån och sådant på uc:n heller utan de är samlingslån som finns där. Och för mig finns de tankkort och liknande men de är inte på kredit utan vanligt fakturakort. Tror jag bara har en förfrågan ang ett litet lån.

Problemet för oss är att bankerna säger antingen ifrån pga ff och är de inte de så är de pga att blanco är över 500 000. Men de skulle ju bli en radikal ändring om vi bara fick in de på de 700 000 som finns i överkant på huset.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Ja men precis. Säger banken nej så är de nej :) vi ska dit på ekonomisk rådgivning till swedbank och kolla vad vi ska göra för att få göra om huslånet i framtiden om inte annat. Vi har inga småkrediter, inga smålån utan bolån, 2 större lån och 1 lite mindre. Har iaf förhandlat om räntan på ena stora santanderlånet. Ska dessutom försöka få ner räntan på de mindre swedbank lånet. Då blir de väl i alla fall några mindre tusenlappar per månad.

Svaret från swedbank är de jag vill ha ett klarare svar på. Enligt dom hade vi för mycket privatlån som drog ner kalkylen, men jag förstår inte riktigt de svaret eftersom om vi skulle få lägga in i huset så minskar vår blanco från 800 till 100 000.
Precis mitt problem med Swedbank också. Hade ofantligt många lån som jag löste i ett svep (sålde brf) och kunde påvisa kvitton på detta och att lånen dessutom var uppsagda/avslutade. Räckte inte utan Swedbank ville ha en uppdaterad kreditupplysning vilset på den tiden skulle ta 3 månader. Skitbank.
 

Ahmed84

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 Oktober 2017
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Några små korrigeringar
1. Bostaden behöver inte vara vara obelånad, de vill dock ta över befintliga lån om de finns
2. Räntan är inte 4,7%. Den är individuell beroende på hur mycket du tjänar, mer pengar = högre ränta. Efter räkningar mat etc räknar de ut vad du har kvar som ”nöjespengar” varje månad = din månadskostnad. I mitt fall fick jag en härlig ränta på 8,9% (bolån) hos denna ”underbara” bank ....
Jag pratade angående mitt eget fall
1-jag hade en obelånad bostad
2-Jag fick 4,7 % (bolån) när de löste mina privata skulder
Tack
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp