Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Omöjligt med samlingslån?

Hej . Är ny på detta forum och behöver lite hjälp .

Min situation är ganska dålig och ser ut såhär:
Blanco Bank Norweigan 350 000 ränta24%
Blanco Ica banken 25 000 ränta 8 %
Blanco blue step 30 000 ränta 18%
Kreditkort kvar att betala på ca 8000:-

Årsinkomst 2017 442 000:-
Förfrågningar hos UC 12 ( 8 stycken i juni)

Har ni några tips för att förbättra detta och få en mindre månadskostnad ? Lånet hos BN äter upp min inkomst tack vare den förskräckliga räntan men det var ett nödvändigt ont när jag tog det.

Jag vet att det står att man kan låna upp till 600 000 på lendo ? Bör jag söka på hela min skuldbörda eller enbart på 350 000 och finns det ens någon dom beviljar detta med mina förutsättningar ?

Några bra förslag ?

Välkommen till forumet Kalle :)!

Först två frågor.
1: Vad har du för UC-risk? (Loggain/registrera dig på www.minuc.se) efter du skrivit den kan man ge dig tips lättare.
2: Spontant tycker jag inte dina förutsättningar ser så kassa ut. Du har visserligen en hel del förfrågningar men dom går ut om 3-4 månader. Så SPONTANT utan att veta din UC-risk hade jag sagt att bit ihop till juni, då kommer du att ha bättre UC-prognos. Du har en helt oK inkomst och så jävla överbelånad är du inte. Ett samlingslån på 380.000 bör du kunna få, då löser du BlueStep och BN.

Välkommen till forumet Kalle :)!

Först två frågor.
1: Vad har du för UC-risk? (Loggain/registrera dig på www.minuc.se) efter du skrivit den kan man ge dig tips lättare.
2: Spontant tycker jag inte dina förutsättningar ser så kassa ut. Du har visserligen en hel del förfrågningar men dom går ut om 3-4 månader. Så SPONTANT utan att veta din UC-risk hade jag sagt att bit ihop till juni, då kommer du att ha bättre UC-prognos. Du har en helt oK inkomst och så jävla överbelånad är du inte. Ett samlingslån på 380.000 bör du kunna få, då löser du BlueStep och BN.
Tack Terry ! Skönt att kunna bolla med andra i svåra situationer .

Min UC risk är just nu dålig och ligger på 10 % . Risken finns också att den höjs då belåningsgraden har ökat under kort tid.
Men jag kommer självklart inte ta nya lån fram till juni och tanken är att få bort kreditkortet tills dess .
Sen kanske den sänks lite när min inkomst går från 300 000 till 442 000?

Prio är att få bort norweigan först men det vore såklart skönt med bluestep också .
Beviljar verkligen några aktörer så höga belopp som 380 000 när man har ganska många förfrågningar ?

Det finns absolut,
Frågan är till vilken ränta?
Men i vilket fall som så ska du nog vänta till juni, sen bör du kunna minska kostnaden!

Det finns absolut,
Frågan är till vilken ränta?
Men i vilket fall som så ska du nog vänta till juni, sen bör du kunna minska kostnaden!
Absolut jag kommer vänta till juni.
Rekommenderar du att söka på hela beloppet ?
Det är lite tråkigt att Norwegian är så pass hög om jag enbart blir beviljad lägre belopp.

Hur går man tillväga om man exempelvis blir beviljad 200 000 från två olika banker ?
Visst måste man göra en ny ansökan om man accepterat ett lån när man går via en låneförmedlare ?
Då lär väl risken vara att man inte får något mer erbjudande andra gången .

Kraftig höjning av inkomst och att 4 av 12 ff försvinner borde göra en hel del på ditt betyg.

Om det är bråttom går det nog också att prova att skicka redan nu en skärmdump på sin UC till Balanzia som många rekommenderar att göra och hör om du kan få låna deras maxbelopp på 250.000. De brukar kunna ge en ränta kring 10%. Då får du besked utan att behöva offra en ff.

När går dina förfrågningar ut? Din kredit är viktigast att betala av och avsluta.

Det är värt att ta ett lån hos slantar, credway och tryggkredit för detta.

Om du förskönar dina ansökningar hos dessa kanske du kan låna upp tillräckligt för att lösa alla dina små blanco och kredit. Då kommer endast ditt stora blanco synas på UC. Detta kommer sänka din UC mycket.

Dock är det inte värt att göra detta förrän du har 3-6 förfrågningar. Oavsett vad du gör så ta inga nya FF utan stämt av här först. Kommer bara försvåra för dig.

Kraftig höjning av inkomst och att 4 av 12 ff försvinner borde göra en hel del på ditt betyg.

Om det är bråttom går det nog också att prova att skicka redan nu en skärmdump på sin UC till Balanzia som många rekommenderar att göra och hör om du kan få låna deras maxbelopp på 250.000. De brukar kunna ge en ränta kring 10%. Då får du besked utan att behöva offra en ff.
Tror jag klarar mig från till juni. Men ett lån på 250 000 skulle snarare förvärra för mig. Iallafall månadskostnaden . Måste känna mig säker på att jag kan få lån så det täcker upp för hela Norwegian lånet :)

När går dina förfrågningar ut? Din kredit är viktigast att betala av och avsluta.

Det är värt att ta ett lån hos slantar, credway och tryggkredit för detta.

Om du förskönar dina ansökningar hos dessa kanske du kan låna upp tillräckligt för att lösa alla dina små blanco och kredit. Då kommer endast ditt stora blanco synas på UC. Detta kommer sänka din UC mycket.

Dock är det inte värt att göra detta förrän du har 3-6 förfrågningar. Oavsett vad du gör så ta inga nya FF utan stämt av här först. Kommer bara försvåra för dig.
Hej!
Borde nog kunna betala av den innan juni utan att ta ett sånt lån tror jag .
Jag kommer ha 8 förfrågningar i juni och resten måste jag vänta ändå till januari 2019 för att få bort dem flesta.

Menar du att jag ska ta andra lån dom inte syns på UC för att få bort allt utom Norwegian? . Vet inte om jag vågar riskera det för skulle jag då inte få något lån beviljat sen för att lösa allt så är det kört. Kämpar redan nu med månadskostnaden och den lär väl va högre på slantar, Credway os.v ?:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp