- Meddelanden
- 627
- Mottagna reaktioner
- 117
- Poäng
- 307
står att skattekotot uppdateras tidigast tisdag morgon. står det så för alla? eller kan det vara för mig, då jag ansökt om omprövning?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Har ochså ansökt om ompröving, den 31/8. Inte hört något än iaf.står att skattekotot uppdateras tidigast tisdag morgon. står det så för alla? eller kan det vara för mig, då jag ansökt om omprövning?
vad står de på ditt skattekonto? har du också rutan längst upp, uppdateras på tisdag morgon?Har ochså ansökt om ompröving, den 31/8. Inte hört något än iaf.
ok. då förstår jag! tackSå här står det hos mig, har inte ansökt om omprövning: Ditt Skattekonto kommer tyvärr inte att uppdateras igen förrän tidigast på tisdag morgon. Detta beror på omfattande datakörningar pga. avstämning av slutlig skatt.
Ja det har jag..vad står de på ditt skattekonto? har du också rutan längst upp, uppdateras på tisdag morgon?
Var står det?Är din deklaration färdiggranskad betalas skattepengarna ut den 9–11 september till dig som har anmält konto.
ansökte i förra veckan ´, så snabba är dom väll inte...
Står på första sidan på Skatteverket under viktiga datum:https://www.skatteverket.se/privat.4.76a43be412206334b89800052864.htmlVar står det?
Jag skulle gissa att det inte har med omprövningarna att göra, det är mer troligt avstämning av moms på skattekonton eller så, som görs vid ett visst intervall..Står på första sidan på Skatteverket under viktiga datum:https://www.skatteverket.se/privat.4.76a43be412206334b89800052864.html
Viktiga datum på Skatteverkets första sida tar ju upp alla viktiga datum under året då något särskilt händer som rör Skatteverket. Så jag tror inte heller att det har med deras omprövningar att göra, jag svarade bara på var dessa datum nämndesJag skulle gissa att det inte har med omprövningarna att göra, det är mer troligt avstämning av moms på skattekonton eller så, som görs vid ett visst intervall..

Viktiga datum på Skatteverkets första sida tar ju upp alla viktiga datum under året då något särskilt händer som rör Skatteverket. Så jag tror inte heller att det har med deras omprövningar att göra, jag svarade bara på var dessa datum nämndes![]()
Ja det tror jag också, de betalas ju ut när de är färdigbehandlade inte på en viss dag i månaden så "viktiga datum" har inget att göra med deras omprövningar.Hyfsat säker på att utbetalningar pga omprövningar sker dagligen, dvs inget som samlas ihop i heat sådär..
hur går det för dig? Har du hört något.. Jag skickade mejl och bad dem skynda på lite fick svar av en tjej som hade tagit sig an min omprövning och skulle besluta det idagÄr din deklaration färdiggranskad betalas skattepengarna ut den 9–11 september till dig som har anmält konto.
ansökte i förra veckan ´, så snabba är dom väll inte...
spännande!Oj så bra! SpännandeJ
hur går det för dig? Har du hört något.. Jag skickade mejl och bad dem skynda på lite fick svar av en tjej som hade tagit sig an min omprövning och skulle besluta det idagspännande!

J
hur går det för dig? Har du hört något.. Jag skickade mejl och bad dem skynda på lite fick svar av en tjej som hade tagit sig an min omprövning och skulle besluta det idagspännande!
Jag ändrade bara min deklaration på nätet, de har ju ränteuppgifterna där infall de behöver kolla. Mejla o tryck på liteHur ansökte du om omprövning? Skicka du in blanketten via post eller ändrade du bara din inkomstdeklaration på nätet?

Förra årets lämnade jag dock in på skattekontoret. haha tanten som stod där fattade inte varför jag valde o ta bort: det är ju inte till din fördel. Aja orkade inte förklara mig då hon tydligen inte fattade att det påverkar kreditupplysningen.Hur ansökte du om omprövning? Skicka du in blanketten via post eller ändrade du bara din inkomstdeklaration på nätet?
Jag mejlade in efter att det gått en tid sedan jag skickade in ansökan per post och efter det så var omprövningen klar på några dagar. Jag fick dessutom mejladressen direkt till handläggaren i fall jag undrade någotOj så bra! Spännande
Kanske också borde göra så
Nej inte hört något än. Ska logga in nu å kika

Woho fick brevet i kivra om att pengarna är utbetalda, får se när de dyker upp inget uppdaterat på mitt skattekonto än iaf. Blir väll nästa vecka någon gång.
Ja skickade in min sista augusti, mejlade o va på lite o det lönade sig😛vissa andra får fortsätta att vänta😛
Ja skickade in min sista augusti, mejlade o va på lite o det lönade sig😛

Jag skickade in 2/9. har även mejlat dom, dock utan svar.... jag väntar vidare!
mejlade samma tjej ang min ompröving från 2013 också, fick svar snabbt på att hon skulle fixa den med. Den som jag lämnade in på papper den 9/9
) mycket smidigt måste ja säga hahaHaha ja vissa har det bättre än andraFick pengarna idagmejlade samma tjej ang min ompröving från 2013 också, fick svar snabbt på att hon skulle fixa den med. Den som jag lämnade in på papper den 9/9
) mycket smidigt måste ja säga haha

Skattejämkning och omprövning är inte samma sak, så det går inte att jämföra.Jag ansökte om skattejämkning. Det tog mindre än en vecka att få beslutet.
Ja det kan man ju fråga sig, har du något du måste betala akut med pengarna eller vill du bara ha allt klart? Kan kanske ha något att göra med de som fick sina skattepengar 5 augusti- 9 september de begär kanske också omprövning nu. Håller en tumme att du får dina pengar snart.På grund av stort inflöde av omprövningar så är handläggningstiden tyvärr ganska lång. Handläggning av ärenden sker i den ordning de kommer in och det går inte att säga hur lång tid det tar innan vi hinner ta ditt ärende. Ärendet är ännu inte fördelat till någon handläggare.
Detta roliga svar fick jag idag!
Varför begär så många omprövning samtidigt som mig?
Ja det kan man ju fråga sig, har du något du måste betala akut med pengarna eller vill du bara ha allt klart? Kan kanske ha något att göra med de som fick sina skattepengar 5 augusti- 9 september de begär kanske också omprövning nu. Håller en tumme att du får dina pengar snart.
På grund av stort inflöde av omprövningar så är handläggningstiden tyvärr ganska lång. Handläggning av ärenden sker i den ordning de kommer in och det går inte att säga hur lång tid det tar innan vi hinner ta ditt ärende. Ärendet är ännu inte fördelat till någon handläggare.
Detta roliga svar fick jag idag!
Varför begär så många omprövning samtidigt som mig?

Och du ansökte när?Det är ett helt korrekt svar och ett helt korrekt synsätt från skattmasen tycker jag, väl i förvaltningslagens linje..
Jag är kanske lite kantig, men för mig är fullkomligt självklart att man inte kan få förtur framför andra, oavsett vilken motivering man har. Det vore rätt farligt om det gick att tjata till sig förtur, då är det ganska nära gränsen att man ska kunna muta sig till förtur.. och dit vill nog ingen att vi ska
Jag fick mitt omprövningsbeslut idag för övrigt, enligt skattekontot är pengarna utbetalda, jag antar det kommer till bankkontot i morgon eller så![]()
Och du ansökte när?