Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Omstartslån med borgensman, jag har skuld hos kronofogden

Hej! Går der att få ett omstartslån om man har en borgensman med hög inkomst?
min inkomst är cirka 340.000/år.
skuld hos kfm 100.000 ungefär och cirka 20.000 hos inkasso och jag vill betala av exakt allt och ha ett lån att betala av.

Beror på din borgensmans övriga förutsättningar. Kan i vissa lägen vara än bättre om hen söker ett lån själv, då det i praktiken innebär samma risk för hen.

Beror på din borgensmans övriga förutsättningar. Kan i vissa lägen vara än bättre om hen söker ett lån själv, då det i praktiken innebär samma risk för hen.
Tack! Har du några tips på vilken lånegivare jag kan kontakta ? Rekommenderar du någon?

Bäst för hen är att söka via låneförmedlare, t ex Lendo.
Om det ska vara ett borgenslån är mitt råd att kontakta din bank, t ex Svea eller Nordea och höra vad de kan erbjuda.

Bäst för hen är att söka via låneförmedlare, t ex Lendo.
Om det ska vara ett borgenslån är mitt råd att kontakta din bank, t ex Svea eller Nordea och höra vad de kan erbjuda.
Jag vill gärna ha lånet på mitt namn men ha personen som borgenär. Det blir enklast så

Jag vill gärna ha lånet på mitt namn men ha personen som borgenär. Det blir enklast så
Det är inte någon större skillnad i praktiken, borgenslån brukar rapporteras som blanco hos uc på båda.
Sen, borgensman, inte borgenär.

Ingen bank jobbar med borgen längre. Idag heter det medsökande och är stor skillnad på borgensman.

Ingen bank jobbar med borgen längre. Idag heter det medsökande och är stor skillnad på borgensman.
Om den medsökande är lika skyldig att återbetala solidariskt med den som söker, hur skiljer det sig från en borgensman?

Om den medsökande är lika skyldig att återbetala solidariskt med den som söker, hur skiljer det sig från en borgensman?
En borgensman tar på sig ansvaret för och blir skyldig att betala lånet endast om och först när låntagaren får betalningsproblem. En medlåntagare har däremot samma skyldigheter som låntagare under hela låneperioden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp