Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea, kräver lånespec.

Ansökte om lån på Onea lånet blev godkänt om jag skickar in en lönespecifikation. Har haft lån hos dem flera gånger utan några problem. Men nu säger de att det är en ny policy att begära lönespecifikation av alla som ansöker. Har någon annan varit med om det?

onea

Nej, har aldrig varit med om det.
På min sida står det beviljad kreditgräns 25.000 kronor men när jag ansöker så är det stopp direkt och vid en fråga till dom så svarar dom att dom har en ny policy att inte låna ut till någon som varit sen med inbetalning och det hade ju jag varit i 20 dagar så jag har bara mig själv att skylla men lite nya policys har dom antagit.
Men jag tycker alla frågor etc kring ansökningsförfarandet hos många smsbolag är löjligt.
Det finns bolag där man ska ange del av hyra, inkomst, utgifter etc och jag garanterar att dom inte ens kontrollerar sanningshalten i detta utan det är en mall som dom enl lag bör följa genom att lägga upp. Jag undrar om dom ens ringer arbetsgivaren och kollar att lönespecen är äkta för isåfall borde det väl finnas ngn ruta som anger ifall du medger att kontakt kan tas med arbetsgivaren.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp