• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Onea, skickar de oxå till Gothia

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Mitt onea gick inte till gothia utan till kf men det hade gått rätt lång tid innan det skickades dit, var nog efter ca. 3-4månader
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hur lång tid tog det innan vivus skickade till inkasso? Jag har fått från vivus inkasso men har dom eget bolag då? Vissa här skriver gothia?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Då håller via tummarna att det blir så med min skuld också. Fick det här svaret idag när jag mailade och bad om en omförhandling av avbetalningsuppgörelsen:

”Hej xxxxx, tack för ditt mail!


Vi godkänner inte ditt förslag. Vi har gjort vårt bästa för att hjälpa dig med en räntefri återbetalning men du har inte förhållit dig till villkoren och det avtalade förfallodatumet.


Vi kommer nu att handlägga ditt ärende vidare för betalningsföreläggande hos kronofogden om fullständig betalning uteblir.”

Avskyr verkligen det här bolaget av hela mitt hjärta.

Men, dom skriver ju att du inte skött din plan? Hatar du dom för det?
 

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Men, dom skriver ju att du inte skött din plan? Hatar du dom för det?
Nej, men för deras oförmåga att som många andra inkassobolag (t.ex. Sileo, Catalunia osv) faktiskt kunna ta en ny diskussion när man vill göra rätt för sig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Nej, men för deras oförmåga att som många andra inkassobolag (t.ex. Sileo, Catalunia osv) faktiskt kunna ta en ny diskussion när man vill göra rätt för sig.

Det kan ju vara så enkelt att avtalet dom har med ain uppdragsgivare reglerar sånt och att det är avbetalningsplan en gång bara..
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Varför avskyr du det här bolaget? Du har inte förhållit dig till villkoren och det avtalade förfallodatumet.
Nu är du igång igen Doris! Jobbar du med indrivning av skulder?? Hackar på alla som har svårt att betala! Blir så trött på dina oförstående inlägg och drar ner folk! Varför är du med här!? Är det bara för att komma med spydiga nedvärderande kommentarer! Trodde detta forum var för att stötta komma med tips o råd men du bara kränker folk usch!!!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Varför avskyr du det här bolaget? Du har inte förhållit dig till villkoren och det avtalade förfallodatumet.
Vi pratar om ockerbolag med skyhöga räntor som är långt ifrån normala och du försvarar det! Blir galen på dina nedlåtande inlägg!!
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nu är du igång igen Doris! Jobbar du med indrivning av skulder?? Hackar på alla som har svårt att betala! Blir så trött på dina oförstående inlägg och drar ner folk! Varför är du med här!? Är det bara för att komma med spydiga nedvärderande kommentarer! Trodde detta forum var för att stötta komma med tips o råd men du bara kränker folk usch!!!

Vad olika man kan tolka texter. Själv uppfattade jag det mest som ett konstaterande och en fråga om personen hatade bolaget pga att betalningsplanen ej fungerat. De flesta av oss som är med här tror jag är det i grund och botten av samma anledning :) Jag är heller inte så förtjust i det här bolaget eller liknande kan jag tillägga, i och med att mina skulder hos dem aldrig sjönk utan bara växte trots de betalplaner som jag försökte hålla flytande. I slutänden fungerade det tyvärr inte att hålla flytande.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Vad olika man kan tolka texter. Själv uppfattade jag det mest som ett konstaterande och en fråga om personen hatade bolaget pga att betalningsplanen ej fungerat. De flesta av oss som är med här tror jag är det i grund och botten av samma anledning. Jag är heller inte så förtjust i det här bolaget eller liknande då mina skulder hos dem aldrig sjönk utan bara växte trots betalplaner.
Ja precis därför gillar jag inte Doris nedlåtande inlägg hela tiden!
Totalt oförstående människa!
Vi pratar ju om ockerbolag som skor sig o sparkar på folk som redan ligger så hennes kommentarer är fruktansvärt onödiga o kränkande!
Känns som hon vill jävlas på nått vis och njuter av folk med risig ekonomi tycker hon om det nu är en kvinna är hemsk och ger folk ännu mera dåligt samvete och är skuldbeläggande! Undrar vad hon gör på detta forum?? Hemska nedlåtande människa
 

Doris

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
6 September 2018
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
14
Poäng
41
Ja precis därför gillar jag inte Doris nedlåtande inlägg hela tiden!
Totalt oförstående människa!
Vi pratar ju om ockerbolag som skor sig o sparkar på folk som redan ligger så hennes kommentarer är fruktansvärt onödiga o kränkande!
Känns som hon vill jävlas på nått vis och njuter av folk med risig ekonomi tycker hon om det nu är en kvinna är hemsk och ger folk ännu mera dåligt samvete och är skuldbeläggande! Undrar vad hon gör på detta forum?? Hemska nedlåtande människa
Nu räcker det med de personliga påhoppen. @Lasseman ställde samma fråga igår och då var det tydligen legitimt och du vågar inte säga nåt till honom.
Och du undrar vad jag gör här på detta forum? Lämnar det här och nu. Tack.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp