• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Onea, skickar de oxå till Gothia

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Ja precis därför gillar jag inte Doris nedlåtande inlägg hela tiden!
Totalt oförstående människa!
Vi pratar ju om ockerbolag som skor sig o sparkar på folk som redan ligger så hennes kommentarer är fruktansvärt onödiga o kränkande!
Känns som hon vill jävlas på nått vis och njuter av folk med risig ekonomi tycker hon om det nu är en kvinna är hemsk och ger folk ännu mera dåligt samvete och är skuldbeläggande! Undrar vad hon gör på detta forum?? Hemska nedlåtande människa

Fast nu tror jag att du kanske läste in för mycket. Jag uppfattade det iallafall inte som nedlåtande utan endast som ett konstaterande med en följdfråga.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Okej lämnar detta nu samt forumet!!
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
För den som vill veta så fick jag en ny amorteringsplan , har mailat dem flera gånger fått negativa svar , att mitt lån förbereds för kronofogden. Tänkte i dag att jag ringer en sista gång , då var det inga problem .
 

Kroken

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
11 Juli 2012
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Tänkte bara uppdatera lite för de som är intresserade.
Fick som ni vet en ny avbetalningsplan , fick bekräftelse hem skickat via post och även mail som är utskrivna 28/12-18. I förra veckan fick jag brev från gothiainkasso, onea har skickat vidare . Ringer upp dem, de säger att de ej erbjudit någon ny avbetalningsplan , säger att jag kan maila in breven så de ser att det stämmer. När jag sen återkommer till dom får jag till svar att de ej kan bekräfta att de fått något Mail av mig, utan att de måste undersöka saken vidare. Har pratat med dom ett par gånger och får samma svar, att de inte kan bekräfta något och att de skall återkomma inom några timmar, vilket de aldrig gör .
Får försöka få till något bra med Gothia i stället känns det som...
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Tänkte bara uppdatera lite för de som är intresserade.
Fick som ni vet en ny avbetalningsplan , fick bekräftelse hem skickat via post och även mail som är utskrivna 28/12-18. I förra veckan fick jag brev från gothiainkasso, onea har skickat vidare . Ringer upp dem, de säger att de ej erbjudit någon ny avbetalningsplan , säger att jag kan maila in breven så de ser att det stämmer. När jag sen återkommer till dom får jag till svar att de ej kan bekräfta att de fått något Mail av mig, utan att de måste undersöka saken vidare. Har pratat med dom ett par gånger och får samma svar, att de inte kan bekräfta något och att de skall återkomma inom några timmar, vilket de aldrig gör .
Får försöka få till något bra med Gothia i stället känns det som...
Men vad konstigt! Hoppas det löser sig. Själv ligger jag efter hos Vivus med snart en månad men det som skrämmer mig att de inte hör av sig alls... annars vet jag hur de brukar mejla, ringa, skicka sms dagligen, men nu helt tyst, blir jätteorolig att de skickat till Kfm, har ingen möjlighet att betala.
 

Johan W

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
23 Oktober 2018
Meddelanden
288
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Men vad konstigt! Hoppas det löser sig. Själv ligger jag efter hos Vivus med snart en månad men det som skrämmer mig att de inte hör av sig alls... annars vet jag hur de brukar mejla, ringa, skicka sms dagligen, men nu helt tyst, blir jätteorolig att de skickat till Kfm, har ingen möjlighet att betala.
Jag hade avbetalningsplan med Vivus inkasso (undrar om dom ens harcett inkassobolag och om så inte är fallet, har dom rätt att kalla det inkasso?) som jag inte klarade av. Jag bröt den för 2 1/2 månad sedan (ungefär).

Mail efter Mail kom om att jag var tvungen att betala in hela beloppet annars skulle rättsliga ptgörder vidtas. Vi 4 tillfällen kontaktade jag dom för att diskutera en ny avbetalningsplan vilket dom nekade. Gav upp och struntade i det. Igår kom inkassokrav från Gothia Inkasso. Gjorde överenskommelse med dom om uppdelning på 6 månader.

Men som sagt var, mycket tvivelaktigt agerande med ”Vivus Inkasso”. Ett inkassobolag jag inte ens tror finns. Varför skulle dom annars skicka vidare till Gothia?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp