• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Onea, skickar de oxå till Gothia

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Skrev så till mig med och fick nu från Gothia avbetalnings plan! Onea skickar o ringer fortfarande fast ärendet är hos Gothia helt sanslösa
Onea terrade mig dagligen i ett halvår. Ringde och mejlade flera ggr om dagen.
Var så trött på dem. Jävla onanera, som jag kallade dom. -:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Ringde idag till Svea inkasso o frågade om betalplan, kvinnan skulle lägga ett ärende till handläggaren som sedan skulle ge mig svar. Så vi får se hur samarbetsvilliga dom är. Kvinnan jag pratade med var väldigt kort i tonen.
Det är det jag menar... ringer man andra inkassobolag så kan man få en plan direkt, men Svea ska alltid göra så att Kundtjänst får inte besluta ngt, det ska vidare till handläggaren.
Nu tror jag att du kommer att få en plan men varför ska de krångla till det? Vad har de sin Kundtjänst till egentligen!!!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Någon som nyligen fått sitt vivus till gothia? Enligt dom själva kör dom eget inkasso. Ska man låta det gå vidare eller riskerar man fogden?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Skönt o höra. Gick betyget ner något då?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
6 999
Poäng
4 507
Jag fick till Gothia i våras. Perfekt, då det därmed försvann från UC :)
Samma här, mitt Vivus gick till Gothia trots att Vivus själva ville ha 10 000 kr omgående eller så skulle hela lånet gå till Kfm!! Jag kunde inte betala 10 000 kr så jag hade inget val... väntade mig brev fr Kfm men som sagt lånet gick till Gothia och försvann från Uc.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Någon som nyligen fått sitt vivus till gothia? Enligt dom själva kör dom eget inkasso. Ska man låta det gå vidare eller riskerar man fogden?
jag fick både avbetalningsplan hos onea och vivus i jauari...hade 20k hos vivus och 40k hos onea.... fick betala 3000 + 2000 kr i månaden helt räntefritt !! ...måste maila dom flera gånger och förklara din sits...på 3 försöket fick jag !
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp