Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Onea Vivus efter KF

En del har skrivit här på forumet om att dom kunnat låna igen efter att ett ärende gått till KF men är återbetald hos Onea och Vivus, men är det någon som vet ifall det ligger någon spärr på en en tid efteråt eller kan man låna igen?
Fick svar av Risicum och Lånbutiken att det efter ett inkasso/KF ärende var svårare att få ett lån på ca 2 månader.
Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?

Onea

Jag loggade in på Onea och fann att jag hade en kreditgräns på 25.000 kronor så jag har prövat att ansöka några ggr, men fått avslag. Tidigare lån har jag betalat tillbaka sent så jag har inte haft någon större förhoppning trots att många här på forumet verkar ha fått låna efter KF. Har inget lån hos Vivus.
Det märkliga var att jag efter varje ansökan inte fick något brev att kreditupplysning tagits så jag började ana ugglor i mossen och ringde deras kundtjänst som svarade att dom lagt en permanent spärr på mig pga att jag betalat tillbaka för sent så då fick jag svaret till varför det inte ens kom så långt som till kreditupplysning, men medge att det är lite konstigt att dom lägger in beviljad kreditgräns på 25.000 kronor på en när man har en permanent spärr?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp