• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ordentligt skuldsatta 1,3 miljoner

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Hej,
Jag har hamnat i ganska dåligt situation. Min sambo och jag har samlat på oss massor med skulder totalt ca 1.3 miljoner. Vi kämpade hårt senaste 5-6 år men nu orkar vi inte längre. Försökte nästan allt, KF är ingen lösning pga vårt jobb, men jag vet faktiskt inte vad ska vi göra... Min uc är 9,5 och hennes 3,4. Vi har ju fast anställning båda två, i ga anmärkningar eller skulder hos KF, vi äger ingen fastighet (hade ingen råd med att köpa eget). Alla förslag är välkomna för att jag börjar bli desperat...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Ett tips är att skriva mer utförligt om vilka skulder ni har, vilka belopp och inkomst.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Förlåt, det glömde jag.
Santander, Ica, Collector, Entercard, Brocc, Marginalen, Nordax, totalt 1,1 miljoner,
mindre lån och krediter ca 200.000kr
Min inkomst är 409.000 hennes 388.000kr. Som sagt det känns så hopplöst nu. Vi ville köpa bostad, men det är omöjligt nu för tiden. Vi har ju efter skatt mellan 40-50 tkr beroende om jag jobbar nån övertidspass, men totala utgifter överstiger våra inkomster.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Förlåt, det glömde jag.
Santander, Ica, Collector, Entercard, Brocc, Marginalen, Nordax, totalt 1,1 miljoner,
mindre lån och krediter ca 200.000kr
Min inkomst är 409.000 hennes 388.000kr. Som sagt det känns så hopplöst nu. Vi ville köpa bostad, men det är omöjligt nu för tiden. Vi har ju efter skatt mellan 40-50 tkr beroende om jag jobbar nån övertidspass, men totala utgifter överstiger våra inkomster.
Ett första steg kan vara att boka tid med budget- och skuldrådgivare i er hemkommun.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Hur kan de hjälpa med? Som sagt KF är ingen lösning för oss, jag får inte ha någonting på Kf.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Hur kan de hjälpa med? Som sagt KF är ingen lösning för oss, jag får inte ha någonting på Kf.
Dom kan hjälpa till med att strukturera, kanske kontakta långivare t ex.
Jag tror inte att det finns så många råd att ge med den skuldbördan.
Nu är ju sällan KF en lösning, snarare en konsekvens som man oftast inte väljer själv.

Du kan ju testa att kontakta alla långivare och försöka förhandla ner räntan, frysa räntan, få betalningsfria månader kanske?
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Dom kan hjälpa till med att strukturera, kanske kontakta långivare t ex.
Jag tror inte att det finns så många råd att ge med den skuldbördan.
Nu är ju sällan KF en lösning, snarare en konsekvens som man oftast inte väljer själv.

Du kan ju testa att kontakta alla långivare och försöka förhandla ner räntan, frysa räntan, få betalningsfria månader kanske?
Tack för dina tips. Jag ska försöka ringa till kommunen i morgon bitti. Hur länge kan dem frysa räntan isf? Collector och Entercard vill inte ens diskutera om räntesänkning. De är ju mest tråkiga av alla. Det du skrev om KF det har du helt rätt, det är mer en konsekvens än ett val. Jag bara känner att jag orkar inte mer, om skulle vara kunna samla allting, jag är beredd på alla deras villkor men ingen verkligen som bryr sig.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Tack för dina tips. Jag ska försöka ringa till kommunen i morgon bitti. Hur länge kan dem frysa räntan isf? Collector och Entercard vill inte ens diskutera om räntesänkning. De är ju mest tråkiga av alla. Det du skrev om KF det har du helt rätt, det är mer en konsekvens än ett val. Jag bara känner att jag orkar inte mer, om skulle vara kunna samla allting, jag är beredd på alla deras villkor men ingen verkligen som bryr sig.
Vi är flera på detta forum som mycket väl känner igen oss i din frustration, uppgivenhet och vad du vill.
Jag har ingen aning om, och i så fall hur länge nån ev kan tänka sig att frysa räntan, det var en idé bara.
Sök på "snöbollsmetoden" på forumet som kan vara ett sätt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Vad har ni för UC-betyg?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp