• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ordentligt skuldsatta 1,3 miljoner

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Känns inte som ett omöjligt utgångsläge. Men en så pass hög belåning sätter käppar i hjulet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Kan du skriva ner när era kreditupplysningar är tagna?

Det ni behöver göra är att vänta tills era kreditupplysningar försvinner och på att era kreditbetyg sjunkit. Sen kan ni definitivt få ett samlingslån på 500.000 för att samla en del, därefter vänta 6 månader och försöka samla ytterligare 500.000.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Kan du skriva ner när era kreditupplysningar är tagna?

Det ni behöver göra är att vänta tills era kreditupplysningar försvinner och på att era kreditbetyg sjunkit. Sen kan ni definitivt få ett samlingslån på 500.000 för att samla en del, därefter vänta 6 månader och försöka samla ytterligare 500.000.
Jag har 2 som togs i år och 7-8 i fjol. Tror du att förfrågningar kommer att påverka uc score, trots hög belåning?
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Känns inte som ett omöjligt utgångsläge. Men en så pass hög belåning sätter käppar i hjulet.
Det är just det som jag blir jätte orolig för. Hade kontakt med min bank, väntade 2 v för att få ett beslut trots att de hade ett förslag i början, men sen fick jag avslag, det är för hög risk för dem. Idag ska jag ringa kommunen, ekonomirådgivare och höra om de kan hjälpa något.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Jag har 2 som togs i år och 7-8 i fjol. Tror du att förfrågningar kommer att påverka uc score, trots hög belåning?

Vänta ut de 7-8 som togs i fjol, be din partner göra samma. Det kommer garanterat att påverka ert UC score. Jag själv har 1,1 i blanco men uc-score på 0,5.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Vänta ut de 7-8 som togs i fjol, be din partner göra samma. Det kommer garanterat att påverka ert UC score. Jag själv har 1,1 i blanco men uc-score på 0,5.
Ok, ska försöka stå ut fram till december. 2 försvinner i augusti, en i juli. Resten september, 2 i november och 1 i december. Pratade med kommunen, har fått mer tips och råd från er än från de, ärligt talat.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Om du väntar ut kreditupplysningarna så är jag övertygad om att ni kommer få ett stort samlingslån.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Tack allihopa, hoppas verkligen att vi kommer att lösa det här! måste ha lite tålamod fram till december och sen får vi försöka söka samlingslån. Det jag håller på med nu är att jag ringer runt och försöker få betalningsfri månad så att jag kan betal av en av de mindre sms lån som ändå kostar ca 1000kr i månaden.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Vart har ni sms-lånen? En till grej du kan göra är att ringa santander, Collector, Ica osv och be dom förlänga återbetalningstiden till max. På så vis kommer ni ner i månadskostnad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp