• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ordentligt skuldsatta 1,3 miljoner

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
975
Mottagna reaktioner
627
Poäng
617
Ställ upp alla era lån och krediter i en Excel med total skuld, räntesats, månadskostnad. Finns det någon av de dyrare som ni kan få betalningsfri månad på, nyttja de beloppen till att betala bort de minsta. Förläng återbetalningstid, försök förhandla ner räntor på det stora lånen.

Sen alla andra utgifter man har, dra ner på allt som Spotify, Netflix mm. Många bäckar små...
Minska ner på Mobilabb till billigast möjliga.
Husdjur om ni har kostar också pengar, försök överlåta på vänner och släkt så har ni ändå djuren nära.

Sälj av saker ni ej behöver, all ni kan leva utan och lite till.

Men ta inga nya lån för att klara av betalning av gamla, för då blir det ännu värre hela tiden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Alltså om man ser till inkomst vs totalt lånebelopp bör ni kunna betala alla lån. Totalt har ni ju 80t i månaden. Jag hade 1,4 i blanko men lön på 50t och gick back ca 8000kr varje månad pga snabblånens höga kostnader. Har nu fortfarande 1,1 och går runt. Så viktigt med den sammanställningen någon föreslog. Så ni ser vart pengarna tar vägen.
 

NissL

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Juni 2021
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
10
Poäng
41
Alltså om man ser till inkomst vs totalt lånebelopp bör ni kunna betala alla lån. Totalt har ni ju 80t i månaden. Jag hade 1,4 i blanko men lön på 50t och gick back ca 8000kr varje månad pga snabblånens höga kostnader. Har nu fortfarande 1,1 och går runt. Så viktigt med den sammanställningen någon föreslog. Så ni ser vart pengarna tar vägen.
Hur gjorde du? Jag kanske var otydlig, vi två tillsammans har 45-50.0000kr efter skatt i månaden. Det beror på hur många nätter jag har och ev övertid osv.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hur gjorde du? Jag kanske var otydlig, vi två tillsammans har 45-50.0000kr efter skatt i månaden. Det beror på hur många nätter jag har och ev övertid osv.
Ja, jag räknade brutto. Jag äger ett hus och ca 350t av blanko gick till husrenovering och därmed kunde jag baka in det i huslånet. Mén det var bara Nordax som ville göra det. Dvs hög ränta, men lägre utgifter totalt. Efter det fick jag även ett samlingslån från de, blanko också hög ränta men lägre utgifter per månad.
Jag sammanställde alla utgifter och kunde då se vad som krävdes för att ekonomin skulle gå ihop sig.
Nu väntar jag in ett bättre UC för att sedan byta till bättre villkor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp