Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Panik behöver 6000 kr, utan uc

Hemskt med den här desperationen som börjar visa sig mer och mer för varje månad som går. Folk är beredda att ta vilka lån som helst, av vilka som helst, till vilket pris som helst och ibland under hur farliga omständigheter som helst.

Och jag menar inte på något som helst nedlåtande sätt, utan av omtanke och för att det är så fel att så många är så desperata på grund av skulder man dragit på sig som man aldrig ens borde ha kunnat få i många fall om det skett en seriös kreditbedömning. Som i mitt eget fall, jag kunde ha uppåt 20 sms-lån med mycket liten inkomst som ung vuxen redan...

Det lider jag av idag och flera år framåt. Med seriösa regler hade jag aldrig kunnat ta dessa lån med typ ingen nämnvärd inkomst. Ens eget fel säger somliga, men man får lida länge för misstag som inte står i proportion och felet här är inte ensidigt och den fula fisken i sammanhanget är inte låntagare som inte förstått bättre, haft beroenden osv, utan bolag som utnyttjar detta och medvetet saboterar folks liv i många år för från början relativt begränsade summor och snedsteg.

Senast ändrad:
Jag håller med dig Kryss till 1 000 % även om jag är den desperata i detta fall.
Tack Sillen91 men att låna av okända privatpersoner måste jag avstå, även om du har goda intentioner.
Många av dessa är företag har jag också lån hos men har nu kommit så långt att jag sänkt mina akuta skulder från 100 000 till ca 30 000 kr på några månader. Har slutbetalat ca 10 lån.
Jag är på väg ur detta träsk och kommer klara detta även om jag varit nära att faktiskt till och med att ta livet av mig på grund av detta.
VILL inte egentligen låna mer men har inget val just nu. Det är en lång och komplicerad historia.
Jag önskar att vi alla kan komma ur detta snart och starta ett forum där vi kan ge tips till andra i ett mycket tidigare skede. Men å andra sidan det kanske inte kommer att inträffa i samma omfattning. Det är vi som blivit offer under åren dessa företag haft mycket tvivelaktig kreditgivning.
Min skatteåterbäring kommer att bli hög så jag behöver pengar som kan återbetalas då. Kommer kanske upp emot 100 000 kr i räntor eftersom jag betalade av lån som en galning innan årsskiftet.

Ditt sista stycke Kryss har uppehållit min hjärna i månader och år. Att handlingen inte står i proportion till hur mycket och länge man får lida oavsett hur man gör. Mitt psyke har fått sig en sån hård omgång efter all slit med dessa företag att jag inte vet om jag någonsin repar mig.

Jag har skrivit till datainspektionen, tingsrätten, konsumentverket, kronofogden och finansinspektionen för att uppmärksamma detta problem och vilket elände dessa företag har ställt till med. Särskilt processen att orka klaga på orimliga räntor och villkor med rädsla att hamna i Lexbase. Fått massa konstiga svar men inget samarbete myndigheter emellan utan alla tar sitt ansvar som inte leder någonstans...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp