- Meddelanden
- 141
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 52
Jag som många här lån och avbetalningsplanersom aldrig verkar ta slut. Hur peppar ni er att orka psykologiskt att nästan hela lönen går till detta? Jag har givetvis själv försatt mig i denna sits, med företagens hutlösa räntor som straff.
Men vissa månader vill jag bara gråta och ge upp, har ju på ett sätt förstört mitt liv. Hur peppar ni er själva? Har ni bra tips?
Men vissa månader vill jag bara gråta och ge upp, har ju på ett sätt förstört mitt liv. Hur peppar ni er själva? Har ni bra tips?
Det är svårt att peppa sig själv när man inte ser att skulderna krymper. Har du försökt att få ner räntorna, få lägre månadsbelopp osv så du kan beta av små lån vartefter? Jag kämpade i många år innan allt sprack och jag inte orkade mer, vet hur svårt det är att hitta ork och livsglädje. Jag försökte ändock tänka att det faktiskt finns saker jag är bra på ( tex klarar jag ett medelsvårt dressyrprogram galant (hur många kan det liksom?
. Vet inte vad jag ska skriva, men jag hejar på dig och skickar lite styrka och ork via cyberrymden