• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Personligt brev till skuldsanering.

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Så om man spelar är det kört med skuldsanering? Även om man vill sluta och söker hjälp? Nytagna skulder blir ju för att betala räkningar eller lån tyvärr
Jag fick avslag med för nya lån

Var ett eller två tror jag som var tagna under juli 2017 och de började arbeta med ansökan januari 2018 och avslag april 2018

Men alla ansökningar behandlas av olika handläggare och flera saker spelar in

finns de som fått inledande samt godkänt med färska skulder
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Hur skrev du på skulderna en klumpsumma eller separat på varje lån?
Har nog ca 25 långivare idag blir jobbigt att speca upp alla
Har du ansökt?

I ansökan fyller man i alla skulder med namn belopp i rutor så det är smidigt och enkelt om man har
Koll på sina skulder
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Tack! Blir en del att skriva när det är dags! Löneutmätning är ej alternativ då jag inte kommer kunna betala dom skulder som ej gått vidare tänkte på andra lån man har! Risken är ju stor att dom också går dit och då är löneutmätningen långvarig!
För inte tar kronofogden hänsyn till andra lån som ej gått till dom än?
Räknas väl inte med i summan kvar att behålla?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Har du ansökt?

I ansökan fyller man i alla skulder med namn belopp i rutor så det är smidigt och enkelt om man har
Koll på sina skulder
Någorlunda men när skulderna blir många tappar man räkningen till slut men visst har jag hyfsad koll och det ger mig ångest !!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag fick avslag med för nya lån

Var ett eller två tror jag som var tagna under juli 2017 och de började arbeta med ansökan januari 2018 och avslag april 2018

Men alla ansökningar behandlas av olika handläggare och flera saker spelar in

finns de som fått inledande samt godkänt med färska skulder
Räknar dom också in dom hemska sms lånen som sms pengar vivus mm om man tagit sånt lån blir det avslag då med? För ofta betalar man o lånar om igen tyvärr
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Det viktiga är väl innehållet med vad som orsakat att du fått den stora skulden. Inte längden på brevet, om du skriver och skriver men ändå inte får fram det viktigaste ja då har du misslyckats...
Givetvis är det personliga brevet viktigt, jag som Spelberoende så var det inte självklart att få skuldsanering. Med mitt brev så skrev KFM att på grund av de tragiska händelser som jag gått igenom, min ålder och att både jag och min man har kroniska sjukdomar som kan försämras, skuldens storlek + intyg om att jag gick på möten på föreningen för Spelberoende. Som du ser är det flera faktorer som påverkar om skuldsanering beviljas eller inte. Nya skulder är givetvis inte bra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp