• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Personligt brev till skuldsanering.

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Tack! Blir en del att skriva när det är dags! Löneutmätning är ej alternativ då jag inte kommer kunna betala dom skulder som ej gått vidare tänkte på andra lån man har! Risken är ju stor att dom också går dit och då är löneutmätningen långvarig!
För inte tar kronofogden hänsyn till andra lån som ej gått till dom än?
Räknas väl inte med i summan kvar att behålla?
Löneutmätning eller inte är inte ett val när man inte kan betala sina skulder. Jag har varit med om precis det du skriver.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Vet men att söka skuldsanering innan tänkte jag
Det är nog bäst att stoppa innan de spårar ut helt om man inte har någon plan på hur man ska kunna betala av lånen

Hur mycket är skulderna på? Har du försökt kolla och få ner räntor med mera. Försök även fast de känns mörkt att titta där först om de går att lösa utan KFM inblandning, även om de känns tufft ner med räntor samla lån försök få bort lån med högst ränta osv

Vad får du in varje månad och vad har du ut varje månad?

Valet är inte lätt men så glad att jag fick löneutmätning då visste jag exakt vad jag hade kvar varje månad och fick förhålla mig efter det

Nu har jag inledande och har ett belopp att förhålla mig efter

Sen får vi se hur de går :)
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Det är nog bäst att stoppa innan de spårar ut helt om man inte har någon plan på hur man ska kunna betala av lånen

Hur mycket är skulderna på? Har du försökt kolla och få ner räntor med mera.

Vad får du in varje månad och vad har du ut varje månad?

Valet är inte lätt men så glad att jag fick löneutmätning då visste jag exakt vad jag hade kvar varje månad och fick förhålla mig efter det

Nu har jag inledande och har ett belopp att förhålla mig efter

Sen får vi se hur de går :)

Med Din härliga, ärliga, omtänksamma & alltid lika ödmjuka inställning, så kommer livet och skuldsanering gå som en ”dans” för Dig...var så säker !! :p
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det är nog bäst att stoppa innan de spårar ut helt om man inte har någon plan på hur man ska kunna betala av lånen

Hur mycket är skulderna på? Har du försökt kolla och få ner räntor med mera. Försök även fast de känns mörkt att titta där först om de går att lösa utan KFM inblandning, även om de känns tufft ner med räntor samla lån försök få bort lån med högst ränta osv

Vad får du in varje månad och vad har du ut varje månad?

Valet är inte lätt men så glad att jag fick löneutmätning då visste jag exakt vad jag hade kvar varje månad och fick förhålla mig efter det

Nu har jag inledande och har ett belopp att förhålla mig efter

Sen får vi se hur de går :)
Ska kolla noga på detta men att allt gått över styr är ett spelberoende som jag jobbar med’ ligger en del annat bakom också som jag beskrev i tidigare inlägg!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Men hur gick det med övriga lån? Hamnade allt hos kronofogden för med löneutmätning tas väl ej hänsyn till detta!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Menar alltså om vissa lån går till fogden då blir övriga lån lidande och även hamnar hos fogden
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det är nog bäst att stoppa innan de spårar ut helt om man inte har någon plan på hur man ska kunna betala av lånen

Hur mycket är skulderna på? Har du försökt kolla och få ner räntor med mera. Försök även fast de känns mörkt att titta där först om de går att lösa utan KFM inblandning, även om de känns tufft ner med räntor samla lån försök få bort lån med högst ränta osv

Vad får du in varje månad och vad har du ut varje månad?

Valet är inte lätt men så glad att jag fick löneutmätning då visste jag exakt vad jag hade kvar varje månad och fick förhålla mig efter det

Nu har jag inledande och har ett belopp att förhålla mig efter

Sen får vi se hur de går :)
Hur mycket back gick du och hur mycket skulder hade du innan utmätning ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp