• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Plugga under tid hos kronofogden

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Jag har godkänt dubbel bostad någon enstaka gång när det varit nödvändigt för arbete.
Det finns nog ganska begränsat med möjligheter att ta hänsyn till det för studier då i princip inget annat tas hänsyn till pga studier.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nomad

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
11 April 2022
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Jag har godkänt dubbel bostad någon enstaka gång när det varit nödvändigt för arbete.
Det finns nog ganska begränsat med möjligheter att ta hänsyn till det för studier då i princip inget annat tas hänsyn till pga studier.
Hej lasseman.
om jag har förstått rätt så menar ni att man kan som tex i mitt fall fortsätta jobba 75% på natten som jag gör just nu och börjar plugga med csn bidrag under saneringen?
så kf drar bort pengar endast från lönen och inte från dem låt oss säga 3500kr som jag får extra i studie bidrag?
så exempelvis kan jag behålla existens minimum som är runt ca 5000kr + hyra (5000kr)+ studiemedel ca (3500kr) = ca 13-14000kr?
stämmer det?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 188
Mottagna reaktioner
12 757
Poäng
9 787
Hej lasseman.
om jag har förstått rätt så menar ni att man kan som tex i mitt fall fortsätta jobba 75% på natten som jag gör just nu och börjar plugga med csn bidrag under saneringen?
så kf drar bort pengar endast från lönen och inte från dem låt oss säga 3500kr som jag får extra i studie bidrag?
så exempelvis kan jag behålla existens minimum som är runt ca 5000kr + hyra (5000kr)+ studiemedel ca (3500kr) = ca 13-14000kr?
stämmer det?
Jag menar inget särskilt.
Csn räknas aldrig som inkomst
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp