• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Preliminärt beviljad av Nordax

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Det tittar ju på eventuella risker de tar med att låna dig pengar. Swisch fram och tillbaka skulle inte oroa mig alls. Däremot är speltransaktioner, som de väl känner igen, en enorm risk, där får många avslag för. Risken finns ju att du 'spelar' bort pengar och hamnar på obestånd. För vissa lånegivare räckre det med få transaktioner. Det behöver inte vara mycket eller ofta ens.
Ja du har helt rätt jag är medveten om det tyvärr. Jag har kikat på de 10-15 speltransaktioner som finns april och maj (man får leta noggrant då de är spridda) och transaktionerna är kategoriserade som banköverföringar till ”Z87A40C9E4B”. Och det i sig säger ju inget om att det är en speltransaktion eller? zimpler används ju som till betaltjänst inom en rad olika områden. Inte spelat på svenska sidor för där vet jag att det står ”mr green” osv... Taggar en kunnig medlem och kollar om han har några erfarenheter @Terry_
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
En lånegivare som går in o tittar på ens transaktions historik? Finns det ens? Har dem ens befogenhet till det? Ifall det inte är din egna bank du sökt lån hos som obviously kan se din historik
Om du godkänner det så har dom väl det?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
En lånegivare som går in o tittar på ens transaktions historik? Finns det ens? Har dem ens befogenhet till det? Ifall det inte är din egna bank du sökt lån hos som obviously kan se din historik

Befogenhet? Det är ju en överenskommelse man ingår med dom. Helt frivilligt är det, vill man inte ha lån av dom så behöver man inte.

Försäkringsbolag kräver ibland att få besikta fastigheter innan dom försäkrar, man behöver inte släppa dit dom, men får då inte försäkring heller.
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
325
Mottagna reaktioner
323
Poäng
477
Håller med. Det ska räcka med att om det handlar inkomst enbart behöva skicka in lönspec tex tre månader bakåt.
Ja dels lönespec men tänker att lönen går ju att se i "realtid" på skatteverket. Busenkelt att kolla där liksom - om det nu är lön in varje månad man vill verifiera.
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Befogenhet? Det är ju en överenskommelse man ingår med dom. Helt frivilligt är det, vill man inte ha lån av dom så behöver man inte.

Försäkringsbolag kräver ibland att få besikta fastigheter innan dom försäkrar, man behöver inte släppa dit dom, men får då inte försäkring heller.
Ja precis som du säger. Jag har gett mitt medgivande och det är inga konstigheter :) Jag är trygg med de uppgifter jag angett i ansökan. Min farhåga handlade om att jag under april och maj haft ganska många swishöverföringar fram och tillbaka om totalt cirka 30 k till byggnadsarbetare. Jag har vidare cirka 15 st överföringar till utländska spelsidor under två månader, dessa är dock kategoriserade som överföringar och det står inte exempelvis ”mr green” osv. utan det står ”ZD445473800” vilket innebär att det inte går att se/tyda vart det gått. Gjorde insättningarna på spelsidorna via Zimpler de väl därför det börjar med bokstaven ”z”. Zimpler används som betaltjänst för annat än spel också. Tankar @Lasseman ? :)
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Tycker det enda fula är att de säger att det är för att verifiera inkomst men de gör ju mer än så. Och som folk är inne på, går ju att verifiera inkomst på en rad andra sätt så det lär inte ens vara det de är ute efter
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Det är bra ide men tyvärr har ju inte göra ett sånt snabbt byte där dessutom en lön måste hinna komma in på
Och om de ser att det inte finns transaktioner längre tillbaka så kan de begära kontoutdrag från tidigare bank.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Ja precis som du säger. Jag har gett mitt medgivande och det är inga konstigheter :) Jag är trygg med de uppgifter jag angett i ansökan. Min farhåga handlade om att jag under april och maj haft ganska många swishöverföringar fram och tillbaka om totalt cirka 30 k till byggnadsarbetare. Jag har vidare cirka 15 st överföringar till utländska spelsidor under två månader, dessa är dock kategoriserade som överföringar och det står inte exempelvis ”mr green” osv. utan det står ”ZD445473800” vilket innebär att det inte går att se/tyda vart det gått. Gjorde insättningarna på spelsidorna via Zimpler de väl därför det börjar med bokstaven ”z”. Zimpler används som betaltjänst för annat än spel också. Tankar @Lasseman ? :)
Inga särskilda tankar.
 

Mithrandir

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
14 November 2022
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
37
Poäng
136
Ja precis som du säger. Jag har gett mitt medgivande och det är inga konstigheter :) Jag är trygg med de uppgifter jag angett i ansökan. Min farhåga handlade om att jag under april och maj haft ganska många swishöverföringar fram och tillbaka om totalt cirka 30 k till byggnadsarbetare. Jag har vidare cirka 15 st överföringar till utländska spelsidor under två månader, dessa är dock kategoriserade som överföringar och det står inte exempelvis ”mr green” osv. utan det står ”ZD445473800” vilket innebär att det inte går att se/tyda vart det gått. Gjorde insättningarna på spelsidorna via Zimpler de väl därför det börjar med bokstaven ”z”. Zimpler används som betaltjänst för annat än spel också. Tankar @Lasseman ? :)
Fick du lånet från Nordax till slut?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp