• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Privatlån/Billån för en 20 åring

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Absolut. Innan var det inga problem skriva bilen på mamma eller pappa. Men i och med att så många började göra det så vill inte försäringsbolagen stå risken för att en 18-årig ifrån stockholm med sportbil kör en bil som är skriven på hans 72-åriga far i Lycksele. Därav är kontrollerna stenhårda vid en eventuell skada om du skulle krocka och anmäler det till ditt bolag.
Så ta finans till lägre ränta och stå på bilen!
Försäkringen kommer dessutom bara bli billigare ju äldre du blir.
Yes, har du ett försäkringsbolag att rekommendera? kan man komma undan med en avgift på max 1,5/månaden så hade de känts bra :p

Sen har jag en fråga då jag hade en polare som hade sin farsa som tog finans och stod på bilen som min polare "brukar" sen flyttade dem lånet till SEB efter 1 år, min polare som står på blanco hos dem på ca 60k. Det borde väl också var olagligt? den står ju fortfarande på hans farsa.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Vad är det för bil?

Yngre förare brukar komma billigt undan hos Folksam.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Ja, kolla den hos Folksam. Har även sett skapliga priser på Golf bilar hos Trygg-Hansa.
 

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Yes jag har hitta ett okej förslag nu, tror du jag klarar av alla olika finansieringar som firmorna har? Och vilken bank bör jag testa om jag hittat en som säljs av privat person?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Absolut. Innan var det inga problem skriva bilen på mamma eller pappa. Men i och med att så många började göra det så vill inte försäringsbolagen stå risken för att en 18-årig ifrån stockholm med sportbil kör en bil som är skriven på hans 72-åriga far i Lycksele. Därav är kontrollerna stenhårda vid en eventuell skada om du skulle krocka och anmäler det till ditt bolag.
Så ta finans till lägre ränta och stå på bilen!
Försäkringen kommer dessutom bara bli billigare ju äldre du blir.
Ungefär precis vad som hände mig :) Hade försäkrat bilen på min mor, blev så inihelvete påkörd och kunde då givetvis inte få ut en hyrbil i min stad utan endast i staden där min mamma bor vilket är i andra änden av landet :(
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tackar för hjälpen! Bör jag alltså vänta tills fastanställningen är 110% påskriven o sen testa tex Lendos asnökning för blanco? /Grinus
Jag kommer inte att uppmana någon att fiffla med sanningen men personligen så har jag gjort så någon enstaka gång och det har inte varit något problem :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 524
Mottagna reaktioner
12 902
Poäng
9 787
Minns att jag fick beröm av ett försäkringsbolag för 20-25 år sedan då jag köpte en förhållandevis potent bil och försäkrade den själv, han jag pratade med sa då att det var sällsynt att den typen av bil var skriven på annat än föräldrar eller mor/farföräldrar.
Minns jag rätt betalade jag kring 1800 i månaden då..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Minns att jag fick beröm av ett försäkringsbolag för 20-25 år sedan då jag köpte en förhållandevis potent bil och försäkrade den själv, han jag pratade med sa då att det var sällsynt att den typen av bil var skriven på annat än föräldrar eller mor/farföräldrar.
Minns jag rätt betalade jag kring 1800 i månaden då..

Det stämmer. Otroligt ovanligt är det, speciellt om barnet i fråga fortfarande bor kvar hemma. Om jag ska höfta lite så skulle jag säga var tionde står på sin bil själv i det fallet.
 

Grinus

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
11 Augusti 2021
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Ja nu har jag bestämt att de blir en Golf 6a i mitt namn med finans på 50k kontant (minimum.) Lånet på 36 Månader med avbetalning snabbare om jag känner för det. Ska försöka leta reda på en ränta under 5% så kommer månadskostnaden ligga under 6k i månaden. Synpunkter? Tackar för er hjälp!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp