• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Privatleasing, kreditprövning

P

Privatleasing?

Gäst
Poäng: 0
Har efter mycket övervägande beslutat mig för att privatleasa en VW Tiguan. När jag skulle slutföra dealen (över telefon) tog det stopp, säljaren kunde inte gå vidare med beställningen till elektronisk signering på grund av att det skulle göras en "prövning". Ska få besked imorgon.

Någon som har varit med om att det ska göras manuell kreditprövning på VW Finans? Vad var era förutsättningar och hur gick det? Tar de Bisnode eller UC?

Mitt Bisnode är kasst pga en massa förfrågningar (det blev ekonomistök efter en skilsmässa i höstas/vintras), så jag har 15FF och en 3:a i betyg. Årsinkomst 622k, inga anmärkningar/skuldsaldo. På Min Upplysning står det betyg 9, men det är ju önskesiffror som aldrig matchar det som står i FF-kopiorna. Tror ni att jag får avslag? Är nojig för det nu.
Mitt UC är lite bättre: 3FF, 0,7 i betyg, bolån 1,4 milj och blancolån på ca 250000 kr.

Gaah, är så himla nervös...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Av det som skrivits här tycker jag att det verkar som dom beviljar för precis alla.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Har efter mycket övervägande beslutat mig för att privatleasa en VW Tiguan. När jag skulle slutföra dealen (över telefon) tog det stopp, säljaren kunde inte gå vidare med beställningen till elektronisk signering på grund av att det skulle göras en "prövning". Ska få besked imorgon.

Någon som har varit med om att det ska göras manuell kreditprövning på VW Finans? Vad var era förutsättningar och hur gick det? Tar de Bisnode eller UC?

Mitt Bisnode är kasst pga en massa förfrågningar (det blev ekonomistök efter en skilsmässa i höstas/vintras), så jag har 15FF och en 3:a i betyg. Årsinkomst 622k, inga anmärkningar/skuldsaldo. På Min Upplysning står det betyg 9, men det är ju önskesiffror som aldrig matchar det som står i FF-kopiorna. Tror ni att jag får avslag? Är nojig för det nu.
Mitt UC är lite bättre: 3FF, 0,7 i betyg, bolån 1,4 milj och blancolån på ca 250000 kr.

Gaah, är så himla nervös...
Leasade en Tiguan 2019 men oerhört mycket sämre förutsättningar än dig. En upplysning togs då via Bisnode. VW använder ej UC. Du kan vara tvärlugn!
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 277
Poäng
997
Vad lugn. Håll oss gärna uppdaterade, och berätta hur det gick imorgon. :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Privatleasing är nog generellt på tok för lätt att få. Var till någon som hade skaffat en mindre bilpark, minns inte men tror det var 6-7 privatleasade bilar. Lite impulsköp
Har ingen röd bil. Beställde röd.
Kom lite snö, hade inte 4hjulsdrift. Beställde en med drivning på alla 4
Hade ingen sedan. Beställde en sedan.

Osv. Vips satt hen med 6-7 mer eller mindre nya bilar och skulle betala för spektaklet i 3 år.

Det är lite synd generellt att man inte hämtar uppgifter från bilregistret i kreditupplysningar
 
P

Privatleasing?

Gäst
Poäng: 0
Uppdatering:
VW kräver medansökande med motiveringen att jag har flertalet FF från snabblåneföretag. Det gick åt fanders.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Uppdatering:
VW kräver medansökande med motiveringen att jag har flertalet FF från snabblåneföretag. Det gick åt fanders.

Jag trodde knappt dom meddelade avslag, antingen slog du igenom någon kreditregel eller så har dom skruvat åt..
 
P

Privatleasing?

Gäst
Poäng: 0
Jag trodde knappt dom meddelade avslag, antingen slog du igenom någon kreditregel eller så har dom skruvat åt..
Hoppades ju att det var så efter gårdagens peppiga tillrop. Nu ska jag klura ut en plan B, för medlåntagare är uteslutet för mig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Hoppades ju att det var så efter gårdagens peppiga tillrop. Nu ska jag klura ut en plan B, för medlåntagare är uteslutet för mig.

Vänta ut ett gäng förfrågningar så kanske, beroende på hur länge ett gammalt avslag medför nytt avslag
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Uppdatering:
VW kräver medansökande med motiveringen att jag har flertalet FF från snabblåneföretag. Det gick åt fanders.
Har du verkligen räknat på att du har råd med en leasing med tanke på att du jagar dyra snabblån? Vi företagsleasar en Tiguan och det är ju ingen billig historia direkt ...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp