Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatleasing Volvo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Meddelanden
1 978
Mottagna reaktioner
1 026
Poäng
787
Hej

såvitt jag vet så tar Volvo UC. Har läst att dom inte är stenhårda men frågan är om 11% anses för högt.

Mitt nuvarande avtal hos VW går ut om ca 14 månader och det är fn 12-13 månader leveranstid på en ny bil.

bör jag avvakta till typ maj när min uc bör gått ner (kredit nollad och städat upp lån nu i mars) och 1 ff försvinner 3/5, eller söka nu?

inga anmärkningar, 6ff idag.

Nej där har det beviljats trots stora skulder för indrivning, så jättetuff är dom inte..

Jag blev nekad av dessa för ca 4 år sen. Då hade jag kanske 10 ff. Inga betalningsanmärkningar eller skuldsaldo. Dock mer synliga lån än årsinkomst och och väldigt högt underskott. Årslön ca 400k.

Ringde till dom, killen trodde dom var hårda (lät mer vara baserat på inkomst däremot och jag har ju 480k om året) men ända råd var "chansa". Avvaktar nog till min uc hämtar sig.
Dom har tydligen avtal med Hertz om hyrbil till samma månadskostnad som bilen man beställt så även om jag blir utan bil så löser det sig nog.

3 maj försvinner en ff och då har jag hunnit få uppdatering av ny lön (förhoppningsvis), nollad kredit och städat upp mina lån, har jag tur hamnar jag i "bra" kategorin hos UC.

Senast ändrad:
Nu har Volvo höjtpriset med nästan 1000kr/mån på V90 som jag tänkte beställa i maj. Så besviken.

Lagt beställning nu och kredit godkänd, dock på V60 laddhybrid. Ville ha V90 men det är 11-13 mån leverans och fick info om att jag kan alltid avbryta den och beställa V90 i fall den sänks i pris igen , men det känns inte sannolikt (eller är jag bara bitter i skrivande stund hehe).

Senast ändrad:
Lagt beställning nu och kredit godkänd, dock på V60 laddhybrid. Ville ha V90 men det är 11-13 mån leverans och fick info om att jag kan alltid avbryta den och beställa V90 i fall den sänks i pris igen , men det känns inte sannolikt (eller är jag bara bitter i skrivande stund hehe).

Jag har en kompis som beställde en ny XC60 i början av året. Det skulle vara sex månaders leveranstid, men han har redan fått den. Så ibland är de snabbare än vad de lovar.

Väldigt mycket att betala i månaden för en hyrd bil.
Kan man tycka, blir inte mycket billigare om man tar ett lån på 670k som bilen kostar kontant med samma utrustning.
Jag gillar upplägget så funkar för mig. Har aldrig en bil mer än 3 år

Jag förstår inte alla har råd men en premium bil (och ny) men singel, bor själv och billigt så har jag nog råd att unna mig en rolig och bra bil.
Lägger idag nära 8000 eller mer i månaden på nuvarande dieselbil om man räknar in drivmedel och skatt. (5000 (leasing+fsäk) + 1000 (snitt skatt per mån) + 1500-2000 (drivmedel))

Creditsafe? Har dom bilar för runt 3k

Vilket betyg har du på creditsafe? Vill veta vad man själv har för chanser, antar att billån och leasing är ungefär samma krav?
Vet inte. Det står bara "Hög" på upplysningskopian i Kivra.
Tog en upplysning på mig själv, score är 54 om det säger dig något.

Vem står det som begärt upplysningen? Volofinans eller din lokala volvohandlare(typ bilia/remjes)

Edit: bilbolaget hette det i Sundsvall. Enligt Google maps rakt över gatan från kronofogden :D

Vem står det som begärt upplysningen? Volofinans eller din lokala volvohandlare(typ bilia/remjes)

Edit: bilbolaget hette det i Sundsvall. Enligt Google maps rakt över gatan från kronofogden :D
Haha ja det är ett stenkast från kfm kontor.
Det är Care By Volvo som gjort förfrågan.
722583A2-832F-4E2A-A2F7-78652C632CA5.webp

Då kommer det absolut inte vara samma bedömningar vid ett billån, där är kreditgivaren en annan.
Det är väl Volvo Finans då? Antar det är olika då jag trodde det skulle bli en UC därav jag avvaktade så länge. Surt men det blir nog bra med den här bilen också.

Det är väl Volvo Finans då? Antar det är olika då jag trodde det skulle bli en UC därav jag avvaktade så länge. Surt men det blir nog bra med den här bilen också.
Volvofinans eller bilhandlare själv som står för pengarna men volvofinans för admin

Hur funkar det med billån via dom? Enligt bilförsäljaren får man lån via Volvofinans. Är det enklare få via dom? Har en gammal parkeringsbot som ligger som betalningsanmärkning, 2 år och mån gammal. Har 35% handpenning. Hade dock ett skuldsaldo på 4000 hos kfm för 11 mån sedan.

Vågar man testa söka? Är Volvofinans enklaste?

Hur funkar det med billån via dom? Enligt bilförsäljaren får man lån via Volvofinans. Är det enklare få via dom? Har en gammal parkeringsbot som ligger som betalningsanmärkning, 2 år och mån gammal. Har 35% handpenning. Hade dock ett skuldsaldo på 4000 hos kfm för 11 mån sedan.

Vågar man testa söka? Är Volvofinans enklaste?
Volvofinas administrerar det, har haft det själv men det var inte volvofinans som var kreditgivare, utan återförsäljaren, rapporterades alltså bilia eller remjes eller vad det nu var på uc.

Om dom är enklast/mest vårdslös vet jag inte, jag vet dock att det har beviljats där med flera hundra k i skuldsaldo och pågående löneutmätning

Fler som ”bara” fått en creditsafe upplysning när ni tecknat care by volvo?

Någon som beställt bil nyss?

Är det fortfarande CS vid Care By Volvo och UC vid privatleasing, för visst var det så tidigare iaf?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp