Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Processinkasso & Expresslån... Bluffakturor?

Tog ett lån på Expresslån i november 2009, det gick vidare till inkasso och jag fick beviljat en avb.plan! Jag kunde inte fullfölja den heller då ja satt rejält i smslåneträsket! Ett bet.föreläggande från KFM kom och som tur är så kunde jag betala denna innan utslag och skulden var därmed borta!
Idag kom det ett inkassokrav från Processinkasso på en restskuld?! Tre år senare?!?! Jag har ringt KFM och min internetbank, samt även Procrssinkasso som bestämt hävdar denna skuld är obetald! Jag begärde att få lite mer uppgifter varav han lade på i örat på mig typ!
Jag kommer att gå vidare med detta, jag vet ju att det är betalt!

Är det någon mer som råkat ut för dessa skojare?!?!

Skrämmande! Uppföljning kommer...

Polisänmälda

Var inte expresslån polisanmälda?

Vet att sidan låg nere och sedan startade igen.

Tydligen "förmedlade" (alla fick nej men betalade sms avgiften) de bara lån senare

Vad ni gör så bestrid alla papper som kommer OCH polisanmäl
Jag har bara två dagar på mig att betala in detta innan det går vidare till KFM och då läggs det ju på ytterligare avgifter...har du liknande erfarenhet av detta? Polisanmäla skulle jag vilja göra, men eftersom att det är 3 år sedan jag tog lånet kan jag inte få fram inbetalningsuppgifter så långt tillbaka i internetbanken, pratade även med KFM och dom tyckte detta var mkt märkligt...jag vet inte vad jag kan göra annat än att betala detta...men vem vet, det kanske kommer ytterligare en faktura om tre pr, luktar verkligen BLUFF detta...!!!

Betala inte

Du ska verkligen inte betala nåt som du redan betalt. Låt det gå till kronofogden. När du får delgivningspapper så skickar du in detta och skriver samtidigt att du bestrider skulden för att den är betald. Då skickar kronofogden tillbaka ärendet till den som skickade in och de har 4 veckor på sig att ta det vidare till tingsrätten om de vill.( vilket de väl antagligen inte vågar eftersom det är bluff) Du får ingen betalningsanmärkning om du bestrider ärendet hos kronofogden i tid. D.v.s. inom 10 dagar från du skrivit på delgivningskvittot. OCH polisanmäl ändå!

P.s Din bank kan säkert ta fram uppgifter på betalningen!

Jag har precis fått en faktura i feb 22 och nu ringde jag upp handläggaren och frågade vad denna skulden gällde och han sa att han hade avslutat sin kontakt med Processinkasso för länge sedan, så nu bad han mig skicka kopia på fakturan och sen ska han höra av sig på måndag.
Det stinker BLUFF om det hela, och nej killen på Process är nog jävla skitnödig så fort telefonen ringer ;P

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp