• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

profilkredit, någon som testat? UC?

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Dom tar full uc provade när dessa lanserades på 5000 jag skrev det i första tråden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Ja mailade med dom igår och fråga ifall dom har någon UC-riskgräns... Fick till svars att dom idag har 10% som gräns. Så jag antar att har man över till 10% så blir man automatiskt nekad. Tänker bara för er som tänkt offra en UC-ff så kan de va bra o veta innan man slänger in en ansökan, så slipper man dra på sig en ff i onödan.
 
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Ok, har lite sena inkasso som behövs betalas o fick beviljat hos slantar. Behöver ännu 25000 och har då betalat av alla mina inkassoavbetalningar. Så, eftersom jag har fuckat upp hos alla creditsafe sökte jag profilkredit efter att ha läst att nån här blivit beviljad med kreditrisk 3. Tyvärr blev det avslag för mig. Fan! Mailade o frågade, fick nedan svar, tar bisnode besluten nu?! Har 5 i min upplysning men kanske detta är samma upplysning som wästgöta använder?!
”Vi använder oss inte av samma kreditscoringssystem som kunder har tillgång till. Vi låter Bisnode göra en generell sammanfattning av en persons kreditvärde och därefter återkommer dem med svar om att antigen så är personen beviljad ett lån eller inte. Om personen har fått avslag får vi enbart information om anledningen till avslaget men inte mer än det. ”
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Vi låter Bisnode göra en generell sammanfattning av en persons kreditvärde och därefter återkommer dem med svar om att antigen så är personen beviljad ett lån eller inte. Om personen har fått avslag får vi enbart information om anledningen till avslaget men inte mer än det.



Intressant. Bisnode kanske sparar förfrågningar i 5 år. Säger underskottet. Gamla anmärkningar etc?

Hade förklarat ditt avslag hos Wästgöta @Svart Kaffe
 
F

Fina Stina

Gäst
Poäng: 0
Vi låter Bisnode göra en generell sammanfattning av en persons kreditvärde och därefter återkommer dem med svar om att antigen så är personen beviljad ett lån eller inte. Om personen har fått avslag får vi enbart information om anledningen till avslaget men inte mer än det.

Intressant. Bisnode kanske sparar förfrågningar i 5 år. Säger underskottet. Gamla anmärkningar etc?

Hade förklarat ditt avslag hos Wästgöta @Svart Kaffe

Kanske det är så det är. Inga anmärkningar nånsin men högt underskott. ifrågasatte iallafall detta till bisnode än en gång där jag undrar vad jag egentligen betalar för när de ger annan information som inte stämmer med vad de visar och har mage att ta betalt av sina kunder. Ser vad de svarar om 4 veckor... :/
Liknar ju uc o mikrouc förutom att båda bisnode syns och därmed är sämre än uc... Det innebär ju även att man nu får börja fråga VILKEN bisnode de tar.. skruvat..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp