Hej forumet,
Jag skulle behöva lite råd från ert håll. Jag har, som många andra i forumet, fastnat i Luma finans lånträsk och skulle behöva era råd för hur jag bör gå vidare.
Denna månad har jag följande kostnader hos Luma:
Binly 7k (30k totalt)
Tomly 7k (28k totalt)
Lumify 10k (50k totalt)
Credifi 4k (20k totalt)
Det säger sig själv att det inte är möjligt att betala dessa månadskostnader trots en ok nettoinkomst (34k). Vad är bästa sättet för mig att hantera detta?
Samlingslån är ej aktuellt, har dessvärre för många förfrågningar som gjordes under en mörkare period. Jag har möjlighet att betala typ två av dessa fakturor den här månaden, men oavsett vilket så kommer det ju bara staplas på i längden och därefter bli uppsagda krediter.
Jag vill så klart inte hamna hos Kronofogden och har läst mig till att det är lite oklart vilka som skickas till KF och inte, men att Lumify i vart fall ofta verkar skicka en till Riverty medan de andra aktörerna är något mer oklara.
Ska jag betala lite till alla aktörer eller ska jag fokusera på att städa av en-två krediter som då leder till en lägre månadskostnad framöver?
Tacksam för alla goda råd jag kan få.
Jag skulle behöva lite råd från ert håll. Jag har, som många andra i forumet, fastnat i Luma finans lånträsk och skulle behöva era råd för hur jag bör gå vidare.
Denna månad har jag följande kostnader hos Luma:
Binly 7k (30k totalt)
Tomly 7k (28k totalt)
Lumify 10k (50k totalt)
Credifi 4k (20k totalt)
Det säger sig själv att det inte är möjligt att betala dessa månadskostnader trots en ok nettoinkomst (34k). Vad är bästa sättet för mig att hantera detta?
Samlingslån är ej aktuellt, har dessvärre för många förfrågningar som gjordes under en mörkare period. Jag har möjlighet att betala typ två av dessa fakturor den här månaden, men oavsett vilket så kommer det ju bara staplas på i längden och därefter bli uppsagda krediter.
Jag vill så klart inte hamna hos Kronofogden och har läst mig till att det är lite oklart vilka som skickas till KF och inte, men att Lumify i vart fall ofta verkar skicka en till Riverty medan de andra aktörerna är något mer oklara.
Ska jag betala lite till alla aktörer eller ska jag fokusera på att städa av en-två krediter som då leder till en lägre månadskostnad framöver?
Tacksam för alla goda råd jag kan få.