Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Råd ang. Luma finans och deras aktörer

Hej forumet,

Jag skulle behöva lite råd från ert håll. Jag har, som många andra i forumet, fastnat i Luma finans lånträsk och skulle behöva era råd för hur jag bör gå vidare.

Denna månad har jag följande kostnader hos Luma:
Binly 7k (30k totalt)
Tomly 7k (28k totalt)
Lumify 10k (50k totalt)
Credifi 4k (20k totalt)

Det säger sig själv att det inte är möjligt att betala dessa månadskostnader trots en ok nettoinkomst (34k). Vad är bästa sättet för mig att hantera detta?

Samlingslån är ej aktuellt, har dessvärre för många förfrågningar som gjordes under en mörkare period. Jag har möjlighet att betala typ två av dessa fakturor den här månaden, men oavsett vilket så kommer det ju bara staplas på i längden och därefter bli uppsagda krediter.

Jag vill så klart inte hamna hos Kronofogden och har läst mig till att det är lite oklart vilka som skickas till KF och inte, men att Lumify i vart fall ofta verkar skicka en till Riverty medan de andra aktörerna är något mer oklara.
Ska jag betala lite till alla aktörer eller ska jag fokusera på att städa av en-två krediter som då leder till en lägre månadskostnad framöver?

Tacksam för alla goda råd jag kan få.

De skiskar antingen till inkasso eller kf efter ca 100 dagar . Vart du hamnar ingen kan svara på. Det enda rådet som jag har är stt du ska försöka bli av med de här skurkarna och aldrig låna hos dem. Kanske ta en i taget och försöka betala av så mkt det går. Och hoppas att inte något skickas till kf

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp