- Meddelanden
- 1 591
- Mottagna reaktioner
- 1 036
- Poäng
- 867
Jag har ibland legat på 0.3 med nästan dubbel belåning i förhållande till inkomst. Minst sagt skruvat egentligen.Skumt hur kreditbetyg fungerar.. inte långt ifrån dubbel belåning kontra årsinkomst och ändå kreditbetyg 1.
Och vad har du för ränta på nuvarande blancolån?
Hur mycket är värdet på bilen kontra lånet på den? Om det är en del så tycker jag att du ska fundera på att sälja och köpa en billig "bra" bil och slippa bil lånet.
Tyvärr tror jag många stirrar sig lite halvblinda på UC. Ett bra score är nästan inte värt ett jota om man betraktas som överbelånad. Man kan ha 02-0.3 och ändå inte få ett enda "seriöst" erbjudande om man har tex 900 K i skulder med 450 K i registrerad inkomst.
Till TS. Toppen att du har börjat ta tag i ekonomin. Det är det viktigaste steget. Men tyvärr blir det nog i nuläget svårt att ta genvägen via ett större samlingslån. Hur många förfrågningar har du? Bara den från Lendo för tre månader sedan? Du får nog se det här i etapper. Om jag vore du skulle jag tills vidare skippa tankarna på samlingslån ett tag. Sikta på 0 förfrågningar och under 0.5 innan du söker nästa gång. Under tiden krigar du på med dina krediter. Ferratum första prio!