• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Råd inför omfördelning lån. Sänka månadskostnad

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Börjar återigen krypa sig närma sig en sökning. Å vill höra era åsikter om upplägg angående belopp å prioriteringar.

Läget är såhär.

Ica 7.2% 278k
Collector 8.5% 278k
Ikano 4.65% 77k (hälften står på exet)

Betalkoll 43k (avslutad på uc)

Klarna faktura 13k isch.

Betalkoll och Klarna syns ju inte som sagt på uc, men dom är närmare 3000 per månad tillsammans. Vilket vore riktigt skönt att få bort.

Så tankarna går på att få slå ihop dessa inkl ikano och ta på relativt många år. För att få en låg månadskostnad, men detta resulterar ju även i knappt någon amortering.

Då får jag lägga prio på Ica och collector istället isåf? Eller är det dumt? För då kommer ikanos summa bli på mig istället för delat på mitt ex? Grejen är att jag är skyldig hon detta. Så på papper ser det bättre ut just nu än vad det är.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Varför ska du lösa bort ikanolånet med lägst ränta?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Samlingslån på 350k och sen lösa collector, klarna och betalkoll ?

vad har du för betyg och förutsättningar ?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Varför ska du lösa bort ikanolånet med lägst ränta?

Visst, det ä bäst ränta men det är drygt 1000kr i månaden som alltid finns där. Var bara en tanke att det vore skönt att baka in i något nytt men kanske får se över collector och ica återigen.

Samlingslån på 350k och sen lösa collector, klarna och betalkoll ?

vad har du för betyg och förutsättningar ?

Just nu har jag 1.5 i betyg. Men kommer sjunka. Är överbelånad sett till årsinkomst på 368k men har skött mig, så senaste ansökningarna har gått igenom hela sökta belopp. På 280k bägge ggr tex. Vore bara skönt å få krympa månadskostnaden ytterligare.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Samlingslån på 350k och sen lösa collector, klarna och betalkoll ?

vad har du för betyg och förutsättningar ?
Håller med dig. Man ska inte lura sig att skapa utrymme för utsvävningar istället för att betala så låg ränta som möjligt, så länge man är högt belånade men ändå klarar sina månadskostnader.
 

nolimit

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
2 April 2019
Meddelanden
262
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Börjar återigen krypa sig närma sig en sökning. Å vill höra era åsikter om upplägg angående belopp å prioriteringar.

Läget är såhär.

Ica 7.2% 278k
Collector 8.5% 278k
Ikano 4.65% 77k (hälften står på exet)

Betalkoll 43k (avslutad på uc)

Klarna faktura 13k isch.

Betalkoll och Klarna syns ju inte som sagt på uc, men dom är närmare 3000 per månad tillsammans. Vilket vore riktigt skönt att få bort.

Så tankarna går på att få slå ihop dessa inkl ikano och ta på relativt många år. För att få en låg månadskostnad, men detta resulterar ju även i knappt någon amortering.

Då får jag lägga prio på Ica och collector istället isåf? Eller är det dumt? För då kommer ikanos summa bli på mig istället för delat på mitt ex? Grejen är att jag är skyldig hon detta. Så på papper ser det bättre ut just nu än vad det är.

Samla klarna och betalkoll samt så mycket av Collector lånet som möjligt i ett nytt lån med lägre ränta.

Förstår inte hur du menar med ikano, samma summa uppges på båda era uc, dvs 77k. Så om du löser det lånet ökar det inte din totala skuld. Är du skyldig exet hälften av detta eller missförstår jag? Isåfall bör du ta de pengarna från det nya lånet och betala av till exet.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Samla klarna och betalkoll samt så mycket av Collector lånet som möjligt i ett nytt lån med lägre ränta.

Förstår inte hur du menar med ikano, samma summa uppges på båda era uc, dvs 77k. Så om du löser det lånet ökar det inte din totala skuld. Är du skyldig exet hälften av detta eller missförstår jag? Isåfall bör du ta de pengarna från det nya lånet och betala av till exet.


Jag tänkte om banken eller så "känner" av att summan tillhör en annan part också. Dvs inte belastas helt på mig. Trots beloppet syns på upplysningen.

Iaf... Så försvann en upplysning inatt så betyget hamnade på 1.2%. Å eftersom jag bytt jobb i november förra året. Samt har haft obetald semester nu. Kände jag att det lika bra å chansa med en ansökan.

Jag ansökte på 120k, 12år. Först å främst för å släcka betalkoll och Klarna. Sen ta resterande å släcka sämsta kvarstående. Dock! Så är flertalet förslag som rasslat in på sämre ränta än förut. Vid 12-13% ränta. Så jag kommer nog acceptera det men ta halva summan av sökta istället. Enbart för betalkoll å Klarna å för att få ner nuvarande månadskostnad med andra ord. Blir runt 1000kr istället för drygt 3500
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
568
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Nu hamnade en stor klumpsumma på kontot å lånet är utbetalt. Betalkoll ä nollat. Så snart ä väl Klarna nollat också. Skönt att sänka kostnaden ännu mer. Man har ju tyvärr en liten djävul i sig som vill spendera men spelandet är över ett år sedan iaf å inga problem iaf. Det går å vända. Fortsätt kämpa ni som läser och har problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp