• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Råd om prioritering

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Hej! Som många andra har jag hamnat i en berg av skuld och har varit i en djup depression tack vare det men äntligen har jag fått energi för att verkligen bli av med mina skulder på riktigt.

Jag har idag skulder på 520.300 och en svajig inkomst årsinkomst på ca 280.000. Jag är inte den bästa när det kommer till ekonomi och vad jag ska prioritera och känner att jag behöver råd hur jag snabbast/smartast ska prioritera mina skulder.

350.000 Remember 12.95% ränta
100.000 Avida 18.95% ränta
18.500 Anyfin 18.95%
42.000 Betalkoll ( ganska låg 1% ish)
10.000 Fairlo 16.67%
5000 på klarna 0%

Som ni ser är det ganska många lån på olika ställen och det är en månadskostnad på totalt nästan 8000:-, Hur och vad ska jag prioritera först? Har samlat ihop mig 10.000 och försöker tacka ja till all extra jobb.


Får ut runt 14 till 17 tusen per månad efterskatt och alla utgifter med lån ligger på runt 15.000 dvs att jag har knappt pengar kvar till mat.

All tips och råd tackar jag för!!!!
Och då var vi här igen med krediter. Jag känner verkligen med dig tro mig, ingen här vill att du ska bli skuldfri mer än jag men då måste (MÅSTE!) krediterna bort först för det är en pest. Rada upp dina lån i storleksordning och betala minimisumman på samtliga lån förutom den lägsta, där pumpar du in allt du kan. När myggorna är borta så går du på de större skulderna med hjälp av pengarna som blir över efter att alla "myggor" småkrediter är borta, och boom du är skuldfri. Konsolidera absolut inte dina lån!!! Du har enbart 6st lån på väldigt varierande summor så ett tillfälle att använda snöbollsmetoden kunde inte vara bättre
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

V3N

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Och då var vi här igen med krediter. Jag känner verkligen med dig tro mig, ingen här vill att du ska bli skuldfri mer än jag men då måste (MÅSTE!) krediterna bort först för det är en pest. Rada upp dina lån i storleksordning och betala minimisumman på samtliga lån förutom den lägsta, där pumpar du in allt du kan. När myggorna är borta så går du på de större skulderna med hjälp av pengarna som blir över efter att alla "myggor" småkrediter är borta, och boom du är skuldfri. Konsolidera absolut inte dina lån!!! Du har enbart 6st lån på väldigt varierande summor så ett tillfälle att använda snöbollsmetoden kunde inte vara bättre
Ska jag alltså satsa på att bli av med Fairlo och anyfin först och sedan betallkoll enligt ränte uppläggen? Sedan kanske söka ett samlingslån på slutet av året?

Tack alla för era tips och råd. Har även fått sålt lite diversa produkter hemma så har kammat hem runt 9000:- och försöker bli av med lite mer prylar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp