Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Religös pressande familj till extrema skulder..

Hoppas någon kan hjälpa mig med tips om vad jag kan göra..

Ja det kanske behövs lite bakgrund..
Jag växte upp med extremt religös familj, där många principer är lag. Bland annat att abort är inte okej, kvinnor är mannens och så vidare. 18 år och blir med barn, ja man kan ju tänka sig hur detta gick ekonomiskt. Ingen abort då ska man till helvetet och familjen kommer bli vansinnig. Och som ung i en redan utsatt situation så blev det barn. Och blev tyvärr ensam i att uppfostra och försörja trots att familjen hade lovat. Men det blev inte så då de insåg efter barnets född så valde pappan att dra trots han mest ville ha barn av oss och han var där tills att abort var olagligt. De krävde giftermål men omöjligt när han inte vill och då ville inte min familj ha med mig att göra. Jag var i beroende ställning och ögonen vaknade att såhär vill jag inte att mitt barn ska växa upp såhär. Och valde att hitta min egna lägenhet och bryta kontakten för min och barnets bästa. De bidrog med psykisk ohälsa istället för att hjälpa till med emotionell stöd eller ekonomiskt om någon undrar så har jag fått ca 100kr totalt sedan graviditet. Jag har varit en så bra mamma på alla sätt och vis. Barnet har alltid prioriterats och har aldrig märkt alls på hur banken sett ut. Vi är alltid ute och har kul i skog och hemma kan vi pyssla och ha det mysigt varje dag. Inte ens barnets skola vet om det där skulle de kunna tro att vi var rika på grund av hur mycket jag arbetade förut. Och alla aktiviteter som är gratis i min by vet jag om ut och in. Alla bra uteställen. Nu när jag är 23år och nu faller det.

Nu till det extremt jobbiga. Lån och ekonomi..
Bara någon dag efter jag fyllde 18 så tog ett ex lån med mig som borgenär på 230k.. hur jag missat detta? och hur lyckades han med detta då jag inte hade jobb är en bra fråga för jag vet inte. Har inte sett något alls som ska tyda på detta inga mejl, sms, samtal, brev. Han slutade betala och detta lån föll på mig. Jag har alltid betalat då jag alltid varit extremt rädd för betalningsanmärkning. När jag ringt banken påstår de jag signerat med bank id. De skickade något underlag för detta något år sen. Han flyttade utomlands och detta är nu i mitt namn.. jag fick be om detta för att det skulle va lättare för mig och orkade inte med hur de rang hela tiden att han missade betalning och jag skulle betala med påslag av avgifter. Jag fick mitt första egna lån när jag skulle samla detta och ett eget på 50k då jag fick första jobbet. När jag kontaktade familj för hjälp så sa de jag bara ska betala han kan ju ha sina svårigheter. De är min skyldighet.. Men de ville inte hjälpa. Han är en nära familjevän som mina föräldrar ville jag skulle va med. ”För gud säger ju det”..
Genom åren har jag behövt ta lite små lån då och då för att klara oss. Föräldrapenningen som aldrig arbetat innan var ett skämt, vinterkläder är ju svin dyra och så vidare. Från några klarna till att exets lån sattes på mig så började det falla.. Detta tar kol på mig psykiskt. Och stressen bränner ut mig. Jag började må så himla dåligt en period jag kunde inte hantera jobbet då jag inte kunde sova alls av all press och stress. Då jag jobbar inom vården måste man vara snabb och allert. Och vill inte ha dåligt samvete jag prioriterade min energi till mitt barn. Men känner ändå skuld till det då ekonomi ingår i att va bra förälder..
Gick från ett jobb med bra mycket extra pass så jag kunde tjäna 42k innan skatt med ob trots låg grundlön vissa månader till nu ha 27000kr på nya jobbet plus ob på ca 2-3000kr. Jag går minus minst 5000kr varje månad nu när jag väl jobbar 100% och måste konstant ta smålån efter smålån ännu mer minus nu när jag inte får många pass.
nu är jag uppe i totalt 565k i lån privatlån.
Jag har en ren uc om 2 eller 3 veckor. Jag jobbar som undersköterska på privat äldreboende och blir tillsvidare om någon månad då jag LASas in. Och blir tvungen att acceptera 100% när jag får tjänst då de är de ända lediga och akassa kommer inte godkänna annat heller då de har hjälpt till att fylla på ekonomiskt.
ansökan hade sett ut såhär
Hyresrätt på 8900kr
Totala lån har jag sett nu kategoriseras
Uc 421k
Snabblån som inte syns 144k
Jag har csn lån på ca 120k
Månadskostnader på lån 19700kr utan hyran och mat
Brutto med mitt nya schema i oktober 31000
Ingen fastighet eller bil
Taxerad inkomst 415k 2025
2024 370k
Krediter beviljade 12st
Underskott ca 27k båda åren
Medsökande går inte då min familj är som de är. jag ska hamna i helvetet enligt dom.
Min dröm att studera och bli något av mig själv med bra inkomst faller helt då jag inte skulle klara detta med csn lån och hade aldrig klarat av studier och jobb med denna press och inte ha tid med barnet och även begränsad barnpassning.

Jag önskade att jag skulle kunna söka och samla men det känns omöjligt då jag sökte förra året men fick inte alls något men då hade massa förfrågningar och hög risk då jag inte visste att det fanns skillnad på kreditförfrågningar och vad de ens gjorde. Jag bor i en liten by och det är som omöjligt att hitta andra tjänster då alla vet vem alla är. Min arbetsgivare tillåter inte ens bisyssla när jag tar en tjänst då de vet hur det gick på förra arbetet. Jag sökte extra behovs jobb inom allt och hade även tagit bort det boende jag jobbar på inte ens nämnt mitt nuvarande jobb eller sagt till någon alls. Men detta kom till chefen då det är en liten by å alla känner alla. Jag har en vän som sitter barnvakt när jag jobbar kvällar vi har varit vänner många år. Hon kan inte vara medsökande då hon har massor av ekonomiska problem själv. Hennes familj bor inte i sverige så kan inte ena skämmas och be dom. Byta stad blir omöjligt då det inte finns många som anställer mig med de glipor i jobb jag har och referenser är inte de bästa då de är chefer som tar allt personligt. Chefen jag har nu är arg för jag ens tänkt tanken att söka nytt.

Banker jag ringer försöker lura på sig ansökan för att jag ska slösa uc förfrågningar märker jag då de säger hela tiden sök och se. Kontorsmöten känns detsamma. Jag är livrädd att det ska gå till inkasso. Men att ha levt sedan innan 18år med att räkna kronor och när jag väl ökar inkomsten till att det ska va nästan höginkomsttagare så märks det inte hemma då jag alltid försökt amortera så mycket jag kan hela tiden. Jag har ändå bra inkomst för mitt yrke och den längden jag jobbat inom det. Hur ska jag lyckas samla allt utan att få anmärkningar och inkasso? Jag vill verkligen lyckas lösa detta utan att förstöra min framtid.
Jag har även hälsoproblem som gör det svårt för mig att klara av mycket stress och detta gör det även svårt att inte bli sjuk. Jag får även strunta i mina läkemedel för att spara in pengar vilket gör det jobbigare att orka men mat ska prioriteras innan mina läkemedel. Jag skippar inte de som är livsnödvändiga.

Ja jag har sagt upp de räkningar som går.
ja jag har säljt av allt jag kan, mina kläder, möbler, bordsdukar, krukor😅 jo och mer..
Och ja ska nån säga jag får skylla mig själv så kan jag säga att jag redan klankar ner på mig själv och det suger redan som det är så undanber gärna sånna. Då jag önskar hjälp och bra realistiska förslag och gärna med erfarenheter och inte de man kan googla till sig då jag sökt så mycket.

Jag vill även tillägga att det gick bra för mig ett tag innan inflationen förstörde ännu mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp