• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Remember . allt digitalt?

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
En dag tills de behandlat ansökan . Efter 4 dagar fick jag utbetalt .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Kontrollera kontonummer? Går de igenom historiken eller vill de bara se att man står som kontoinnehavare?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Kontrollera kontonummer? Går de igenom historiken eller vill de bara se att man står som kontoinnehavare?

Dom vill se att kontonumret jag angav i min ansökan tillhör mig. Alla banker gör det innan dom betalar ut.

Vet dock inte hur lång tid den processen tar :D
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Tar någon dag, möjigt att du har pengar på fredag men annars måndag.

Jag nojjar lika mycket varje gång de ska "kontrollera kontonummer" men det är klart när man kommit till det steget.

Grattis Terry! Varje hundralapp som sparas räknas.

Hoppas din ränta var bättre än min. Tog samlingslån på 400K i April som jag nämnt tidigare, betalar 5700kr i månaden och tog en betalfri månad förra månaden. Lånet är just nu på 405K. Kommer denna månad alltså ha betalat nästan 28K och lånet är ändå 5K mer än när jag började. Man mår lite skit faktiskt. :D
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Ja de kollade bara att mitt kontonummer tillhör min bank så att säga. Hade de kollat min kontohistorik hade jag inte fått lånet . Det är bara 3 v sen jag fick lånet .
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Pga att om de kollat min komtohistorik hade de sett att jag haft så mkt andra lån o betala och då hade de nog inte gett mig lånet .
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Tar någon dag, möjigt att du har pengar på fredag men annars måndag.

Jag nojjar lika mycket varje gång de ska "kontrollera kontonummer" men det är klart när man kommit till det steget.

Grattis Terry! Varje hundralapp som sparas räknas.

Hoppas din ränta var bättre än min. Tog samlingslån på 400K i April som jag nämnt tidigare, betalar 5700kr i månaden och tog en betalfri månad förra månaden. Lånet är just nu på 405K. Kommer denna månad alltså ha betalat nästan 28K och lånet är ändå 5K mer än när jag började. Man mår lite skit faktiskt. :D
Man jublar oftast när man får samlingslån men sen ett par månader senare börjar man fundera hur bra det egentligen var när skulden ökar. Samma för mig med ett lån hos Thorn som typ har ökat med 1000 spänn på ett halvår.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Ja de kollade bara att mitt kontonummer tillhör min bank så att säga. Hade de kollat min kontohistorik hade jag inte fått lånet . Det är bara 3 v sen jag fick lånet .

Hur lång tid tog det för dig från att dom kollade kontonumret tills att du fick stålarna?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Man jublar oftast när man får samlingslån men sen ett par månader senare börjar man fundera hur bra det egentligen var när skulden ökar. Samma för mig med ett lån hos Thorn som typ har ökat med 1000 spänn på ett halvår.

Precis.

Det är väl så att man får göra helt enkelt. Sopa ihop alla smulor till en hög, sen blir det enklare att skopa av från högen och kasta bort med tiden liksom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp