• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Remember bank, stopp för nya kunder

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
49
Poäng
147
Väldigt oväntat. Men förklarar samtidigt att jag inte fick ett erbjudande ifrån dom senaste 2 gångerna jag sökte via Lendo.
Fan dessa var en av mina "worst case" alternativ....
Inte bra.

vilka banker har du nu och välja mellan innan ditt nya samlingslån?
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Tror det har varit tal om det här förut om att remember vill att man har kreditkort hos dem? Sett inlägg här om det tidigare. Men dem kanske gör olika ibland.
Jag har aldrig fått erbjudanden heller och jag har inget kreditkort hos dem
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Lustigt hur det går i vågor med de här bolagen, först väldigt generös lånegiving och sen väldigt restriktiv. Tycker vi har sett det med Norwegian, Santander och nu Remember.

Min bild är att man behöver få upp kreditvolymen i en viss nivå för att täcka overheadkostnader, och att man då kan vara något mer generös i bedömningen, när man nått den nivån är inte behovet av att jaga volymer lika stort, utan man kan koncentrera sig på att ge rätt kund kredit. Risken finns att man i perioden när man ska vara generös går på många smällar, och i värsta fall är de så stora att man måste bromsa upp och tänka om vad det är för erbjudande man har.
BN gjorde likadant, full fart och sedan strama upp och dessutom rikta sig mot krediter mer bättre avans, deras lägstaränta var bland marknadens lägsta tidigare, nu är bästa ränta 7%, när andra har golv på under 4.

Jag ser ju vilka bankers krediter som kommer till kfm, eller, en liten del, men vissa större kreditgivare som säkert kan uppfattas som stramare, men är en stor aktör, ser man förvånansvärt sällan.
 

jobbigtnu

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Juli 2017
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Ingen fara säger jag var detsamma förra året, samma meddelande jag fick lån i alla fall när jag sökte via Lendo. Ett av de lån jag lyckades bli av med i December
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Jag ska ju inte söka förrän slutet på maj dvs lite mindre än två månader kvar typ. Förhoppningsvis lär dom ha satt igång sin verksamhet tills dess.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Skulle någon här på forumet ifrån Remember när man söker via en förmedlare får ni gärna flagga för det här i tråden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Jag ser ju vilka bankers krediter som kommer till kfm, eller, en liten del, men vissa större kreditgivare som säkert kan uppfattas som stramare, men är en stor aktör, ser man förvånansvärt sällan.


Med andra ord så når bolag som BN och Remember KFM bra mycket oftare än typ ICA eller Swedbank/SEB mm?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Med andra ord så når bolag som BN och Remember KFM bra mycket oftare än typ ICA eller Swedbank/SEB mm?

Det är en känsla att det är ungefär så.
Utifrån hur många lånekunder storbankerna har i förhållande till bn och liknande är dom senare nog lite väl frekventa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp