• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Remember lån

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
430
Poäng
557
Uppdateras betyget direkt när ff försvinner eller dröjer det lite? Hur funkar det? Är det någon som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jim96

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
4 Maj 2022
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
62
Poäng
187
Så nu har mina 2 ff försvunnit. Det var på riktigt 4 år sedan jag var under 12. 7 ff nu :folded: Att jag klarat av och vänta ut mina ff ger jag mig en klapp på axeln för! Ytterligare3 st försvinner nu 5 juli.
Grymt jobbat! Det kommer nog hända en del med betyget efter de tre försvinner i juli. Brukar slå igenom som mest när du hamnar under 5 FF.
Vad har du för UC score nu? Planerar du att söka samlingslån efter 3FF försvinner i juli?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
430
Poäng
557
Grymt jobbat! Det kommer nog hända en del med betyget efter de tre försvinner i juli. Brukar slå igenom som mest när du hamnar under 5 FF.
Vad har du för UC score nu? Planerar du att söka samlingslån efter 3FF försvinner i juli?
Jag har 13,4% i UC score och årsinkomst uppdateras ifrån 407k till 535k samt att jag ska betala av mina krediter på 58000 kr nu när jag får skattepengarna och lön. Så kommer endast ligga på 706k i blanco. Så hoppas betyget blir bättre när jag landar på 3 - 4 ff och ny inkomst samt inga krediter. Undrar nu hur betyget blir när jag tar bort krediterna och har 3 ff kvar samt uppdaterad inkomst. Om jag får gissa så tror jag mycket bra?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag har 13,4% i UC score och årsinkomst uppdateras ifrån 407k till 535k samt att jag ska betala av mina krediter på 58000 kr nu när jag får skattepengarna och lön. Så kommer endast ligga på 706k i blanco. Så hoppas betyget blir bättre när jag landar på 3 - 4 ff och ny inkomst samt inga krediter. Undrar nu hur betyget blir när jag tar bort krediterna och har 3 ff kvar samt uppdaterad inkomst. Om jag får gissa så tror jag mycket bra?
tar du bort krediterna helt eller kommer dom ligga outnyttjade/lågt nyttjade?
bör väl hamna runt 1 eller under om du har kvar kreditutrymmet (ses som buffert=bra) men om du har avslutat krediterna då kommer du nog ligga lite högre.
inkomsten brukar inte påverka betyget så mycket.
(jag har just nu 0,8 (hade 0,6 förra månaden) nu med inkomst runt 500k, blanco på över 1,6 miljoner, krediter på 220k som är 49% nyttjade (mer nyttjade än månaden innan därav 0,2 sämre betyg) men bara 1 ff tror jag)
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 004
Mottagna reaktioner
430
Poäng
557
tar du bort krediterna helt eller kommer dom ligga outnyttjade/lågt nyttjade?
bör väl hamna runt 1 eller under om du har kvar kreditutrymmet (ses som buffert=bra) men om du har avslutat krediterna då kommer du nog ligga lite högre.
inkomsten brukar inte påverka betyget så mycket.
(jag har just nu 0,8 (hade 0,6 förra månaden) nu med inkomst runt 500k, blanco på över 1,6 miljoner, krediter på 220k som är 49% nyttjade (mer nyttjade än månaden innan därav 0,2 sämre betyg) men bara 1 ff tror jag)
Jag kommer ta bort en kredit helt och behålla en och ha den som outnyttjad och använda den som buffert då det verkar vara bra. Då är den på 50.000 kr. Den jag ska ta bort är på 5000 kr hoppas jag hamnar runt 1%
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Hej!
Fick lite panik nyss.
Jag fick en tillfällig betalningsplan och fattade som att jag kunde låta summan jag är back på låta vara. Men så fick jag påminnelseavgift nr 2 den 5/12. Betalade in 5500 kr idag pga jag blev rädd att det blir uppsagd.

Betalade jag in i onödan eller gjorde jag rätt? Eller har jag betalat in den summan för sent?

Skickas fakturan till inkasso eller hela lånet? Allt är betalt nu i alla fall det jag ligger efter med
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Hej!
Fick lite panik nyss.
Jag fick en tillfällig betalningsplan och fattade som att jag kunde låta summan jag är back på låta vara. Men så fick jag påminnelseavgift nr 2 den 5/12. Betalade in 5500 kr idag pga jag blev rädd att det blir uppsagd.

Betalade jag in i onödan eller gjorde jag rätt? Eller har jag betalat in den summan för sent?

Skickas fakturan till inkasso eller hela lånet? Allt är betalt nu i alla fall det jag ligger efter med
Det saknas en hel del info för att kunna förstå.
Men man betalar väl aldrig i onödan? Det var väl pengar som du var skyldig?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 601
Mottagna reaktioner
2 484
Poäng
1 527
Hej!
Fick lite panik nyss.
Jag fick en tillfällig betalningsplan och fattade som att jag kunde låta summan jag är back på låta vara. Men så fick jag påminnelseavgift nr 2 den 5/12. Betalade in 5500 kr idag pga jag blev rädd att det blir uppsagd.

Betalade jag in i onödan eller gjorde jag rätt? Eller har jag betalat in den summan för sent?

Skickas fakturan till inkasso eller hela lånet? Allt är betalt nu i alla fall det jag ligger efter med
Jag har samma som dej, en tillfällig betalplan. Fick också hem ett påminnelsebrev och jag ringde till dem angående den, eftersom vi kommit överrens om något annart. Då sa hon att de är i 2 olika system, system 1 har inte fattat att vi gjort en ny betalplan i system 2, ändringen skedde försent för att system 1 skulle hänga med. Jag kunde bortse från påminnelsen och kasta den och allt är i sin ordning och ny korrekt faktura kommer skickas ut. :)

Om du har samma som mig, antar jag att du egentligen betalade i "onödan" och kanske skulle ringt dem istället och höra dig för. :)
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag har samma som dej, en tillfällig betalplan. Fick också hem ett påminnelsebrev och jag ringde till dem angående den, eftersom vi kommit överrens om något annart. Då sa hon att de är i 2 olika system, system 1 har inte fattat att vi gjort en ny betalplan i system 2, ändringen skedde försent för att system 1 skulle hänga med. Jag kunde bortse från påminnelsen och kasta den och allt är i sin ordning och ny korrekt faktura kommer skickas ut. :)

Om du har samma som mig, antar jag att du egentligen betalade i "onödan" och kanske skulle ringt dem istället och höra dig för. :)

Tänkte väl det. Men tillfälliga planen borde väl ändå gälla? Har 5% ränta istället för 12 nu
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp